Turun yliopiston lähettiläät kertovat koulutustarjonnasta ja opiskelijaelämästä somessa, lukioissa ja tapahtumissa

29.10.2018

Yhdeksän opiskelijalähettilästä postaavat vuoroviikoin Turun yliopiston Instagram-tilille puolen vuoden ajan. Opiskelijalähettiläät vierailevat myös lukioissa ja tapahtumissa sekä tekevät YouTube-videoita.

​Turun yliopiston tiedote 29.10.2018

Lähettilästoiminnan tavoitteena on välittää yliopisto-opinnoista kiinnostuneille nuorille tietoa todellisesta opiskelijaelämästä, johon ei pääse käsiksi valintaoppaita tai hakusivuja selaamalla. Siksi opiskelijaelämästä kertovat he, jotka siitä tietävät eniten – opiskelijat itse.

Opiskelijat postaavat Turun yliopiston Instagram-tilille kuvia ja tarinoita vuoroviikoin aihetunnisteella #utulähettiläs ja tekevät porukalla YouTube-videoita. Postaukset ja videot käsittelevät muun muassa yliopisto-opintoja, oman alan valitsemisesta, Turkua opiskelukaupunkina ja harrastustoimintaa.

Lukioissa ja opiskelijatapahtumissa lähettiläät kertovat Turun yliopiston koulutustarjonnasta ja yliopisto-opiskelusta. Lukioiden on mahdollista pyytää lähettiläitä oppitunneille kertomaan eri koulutusvaihtoehdoista ja opiskelijaelämästä sekä vastaamaan lukiolaisten kysymyksiin.

>> Seuraa lähettiläitä Instagramissa: https://www.instagram.com/uniturku/

>> Katso videoita YouTubessa: https://www.youtube.com/user/turunyliopisto

>> Lukiovierailut: https://www.utu.fi/fi/Opiskelu/opoille/Sivut/Opiskelijal%C3%A4hettil%C3%A4%C3%A4t.aspx

Kuva