Turun yliopistossa avoimet ovet lukiolaisille 15.4.

11.04.2014

​Turun yliopiston tiedote 11.4.2014

Turun yliopisto toivottaa lukioiden ykkös- ja kakkosluokkalaiset tervetulleiksi tutustumaan yliopisto-opiskeluun tiistaina 15. huhtikuuta. Lukiolaisten päivään on ilmoittautunut ennakkoon noin tuhat lukiolaista 24 lukiosta Varsinais-Suomesta, Satakunnasta ja Uudeltamaalta. Toimittajat ovat tervetulleita tapahtumaan!

Aika: 15.4.2014 klo 10.00–14
Paikka: Luonnontieteiden talo 1, Yliopistonmäki

– Lukiolaisten päivän tarkoituksena on tutustuttaa kävijöitä tiedekuntien opintotarjontaan ja valinnan pääperiaatteisiin, yliopisto-opiskelun luonteeseen ja koulutusten antamiin valmiuksiin työelämää varten, opiskelija- ja hakijapalveluiden päällikkö Katja Arola kertoo.

Ohjelmassa on tiedekuntien esittelyluentoja sekä mahdollisuus kuunnella eri laitosten ja oppiaineiden esittelyjä.

Luonnontieteiden talo I:n aulassa on infopiste, jossa on tarjolla opiskeluun ja hakemisen liittyvä tietoutta sekä tarkempaa tiedekuntakohtaista informaatiota.

– Järjestämme lisäksi opinto-ohjaajille oman tilaisuuden, jossa pääpainona on opintojen sisältöjen ja koulutuksen antamien ammatillisten valmiuksien esittely, Arola kertoo.

Luotu 11.04.2014 | Muokattu 19.07.2021