Turun yliopistossa avoimet ovet lukiolaisille 19.4.2016

14.04.2016

Turun yliopisto toivottaa lukion ykkös- ja kakkosluokkalaiset tervetulleiksi tutustumaan yliopisto-opiskeluun tiistaina 19. huhtikuuta. Lukiolaisten päivässä opiskelijat kuulevat yliopiston opintotarjonnasta, yliopisto-opiskelun luonteesta ja koulutusten tarjoamista työelämävalmiuksista.

​Turun yliopiston tiedote 14.4.2016

Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.
Aika: 19.4.2016 klo 10–15
Paikka: Natura (entinen Luonnontieteiden talo 1), luentosalit IX ja X, Yliopistonmäki

Lukiolaisten päivässä luodaan katsaus Turun yliopiston koulutustarjontaan ja valmistuneiden urapolkuihin. Opiskelusta ja opiskelijaelämästä kertovat Tositarinoita Turun yliopistosta -bloggaajat Ilona Aalto ja Nea Oljakka.

Lukiolaiset pääsevät seuraamaan myös Science Slam -tiedenäytöksiä, joissa tutkijalla on kymmenen minuuttia aikaa lumota kuulijansa.

– Lukiolaisten päivässä tarjoutuu erinomainen tilaisuus tutustua yliopiston tiloihin ja toimintaan. Näin paikka tulee tutuksi lukiolaisille jo ennen kuin opiskelupaikkaan hakeutuminen on ajankohtaista. Tänä vuonna tarjotaan aiempaa enemmän mahdollisuuksia kurkistaa yliopistomaailmaan, kun opiskelijat kertovat arjestaan ja tutkijat esittelevät työtään, opintoasiainsuunnittelija Tuike Mäntylä sanoo.

Ohjelmassa on myös tiedekuntien esittelyluentoja sekä mahdollisuus kuunnella eri laitosten ja oppiaineiden esittelyjä eri puolella kampusaluetta. Naturan aulassa on infopiste, jossa voi kysyä opiskelusta ja yliopistoon hakemisesta.

– Lisäksi ohjelmassa on tänä vuonna ensimmäistä kertaa Amazing UTU -peli, jossa ennakkoon ilmoittautuneet joukkueet suorittavat tehtäviä eri puolilla kampusaluetta, Mäntylä kertoo.

Tapahtuman ohjelma: www.utu.fi/lukiolaistenpaiva

Tuike Mäntylä, opintoasiainsuunnittelija, 02 333 6397, tuike.mantyla@utu.fi