Turun yliopistossa avoimet ovet lukiolaisille 21.4.2017

18.04.2017

Turun yliopisto toivottaa lukion ykkös- ja kakkosluokkalaiset tervetulleiksi tutustumaan yliopisto-opiskeluun perjantaina 21. huhtikuuta. Lukiolaisten päivässä opiskelijat kuulevat yliopiston opintotarjonnasta, yliopisto-opiskelun luonteesta ja koulutusten tarjoamista työelämävalmiuksista.

​Turun yliopiston tiedote 18.4.2017

Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.
Aika: 21.4.2017 klo 10–15
Paikka: Natura (entinen Luonnontieteiden talo 1), luentosalit IX ja X, Yliopistonmäki

Lukiolaisten päivässä luodaan katsaus Turun yliopiston koulutustarjontaan ja valmistuneiden urapolkuihin. Opiskelusta ja opiskelijaelämästä kertovat Tositarinoita Turun yliopistosta -somettajat Krista Ylönen ja Heta Hovi.

Lukiolaiset pääsevät seuraamaan myös Tiedepaukku-videoista tutun tiimin vauhdikasta esitystä, joka havainnollistaa tieteen tekemistä.

– Päivän aikana lukiolaisilla on hieno tilaisuus nähdä Turun yliopiston tarjoama laaja koulutustarjonta ja tutustua tarkemmin itseä kiinnostaviin aloihin ja tulevaisuuden opiskelumahdollisuuksiin, opintoasiainsuunnittelija Tuike Mäntylä sanoo.

Ohjelmassa on myös tiedekuntien esittelyluentoja sekä mahdollisuus kuunnella eri laitosten ja oppiaineiden esittelyjä eri puolella kampusaluetta. Naturan aulassa on infopiste, jossa voi kysyä opiskelusta ja yliopistoon hakemisesta.

Tapahtuman ohjelma: www.utu.fi/lukiolaistenpaiva

Tuike Mäntylä, opintoasiainsuunnittelija, 02 333 6397, tuike.mantyla@utu.fi