Turun yliopistossa neljä professoriluentoa 11. tammikuuta

09.01.2017

Turun yliopiston uudet professorit Matti Peikola, Hanna Meretoja, Kristiina Taivalkoski-Shilov ja Eva Tammi-Salminen pitävät professoriluentonsa Turun yliopiston päärakennuksen Tauno Nurmela -salissa keskiviikkona 11. tammikuuta klo 18 alkaen. Kukin professori pitää noin 15 minuutin mittaisen esityksen tutkimusalaltaan. Tapahtuma on yleisölle avoin.

​Turun yliopiston tiedote 9.1.2017

Tapahtumassa kuullaan seuraavat puheenvuorot:

• professori Matti Peikola, englannin kieli: ”Mitä annettavaa filologialla on ihmistieteille nyt ja lähitulevaisuudessa?”
  • professori Hanna Meretoja, yleinen kirjallisuustiede: ”Kirjallisuus ja mahdollisen taju”
  • professori Kristiina Taivalkoski-Shilov, monikielinen käännösviestintä: ”Ihmisen korvaamattomuudesta kaunokirjallisuuden kääntämisessä:
    esimerkkinä moniäänisyyden välittäminen kertovissa teksteissä”
  • professori Eva Tammi-Salminen, siviilioikeus: ”Systematiikka siviilioikeudessa – hyvä renki, huono isäntä?”

>> Lisätietoja uusista professoreista: https://apps.utu.fi/media/tiedostot/professoriluento-11012017.pdf

Lisätietoja tapahtumasta:

koordinaattori Eeva-Maria Soikkanen, p. 02 333 6106, emsoik@utu.fi