Uusi blogi kertoo aidosta opiskelijaelämästä – suunnattu hakemista pohtiville nuorille

16.11.2015

Tositarinoita Turun yliopistosta -blogissa seitsemän opiskelijaa kuvaa omin sanoin arkensa iloja ja murheita. Tavoitteena on välittää yliopisto-opinnoista kiinnostuneille nuorille tietoa todellisesta opiskelijaelämästä, johon ei pääse käsiksi valintaoppaita tai hakusivuja selaamalla.

​Turun yliopiston tiedote 16.11.2015

Turun yliopistossa kokeillaan tänä vuonna uudenlaista kampanjaa osana ensi kevään opiskelijamarkkinointia. Opiskelijaelämästä kertovat he, jotka siitä tietävät eniten – opiskelijat itse.

– Hakusivujen ja -oppaiden lisäksi haluamme tällä kertaa tarjota hakijoille ensikäden tietoa siitä, millaista opiskelijaelämä Turussa oikeasti on. Meiltä löytyi paljon innokkaita opiskelijoita, jotka halusivat lähteä mukaan, viestintäjohtaja Anne Paasi sanoo.

Blogia päivittää seitsemän opiskelijaa, yksi jokaisesta Turun yliopiston tiedekunnasta.  Opiskelijat kuvaavat blogissa yliopisto-opintojen luonnetta, oman alan valitsemisesta, Turkua opiskelukaupunkina ja ainejärjestötoimintaa.

Jokainen blogi on kirjoittajansa näköinen, joten päivityksissä näkyvät myös bloggaajien omat harrastukset ja kiinnostuksen kohteet. Opiskelijat päivittävät Tositarinoita-blogia viikoittain puolen vuoden ajan.

– Ohjeistimme opiskelijoita kuvaamaan blogissa itsensä näköistä opiskelijaelämää. Ennen blogin avaamista järjestimme opiskelijoille lyhyen koulutuksen, jossa opastimme blogin päivittämiseen sekä verkkokirjoittamiseen, videokuvaamiseen ja valokuvaamiseen. Tilaisuudessa yksi ensimmäisistä kysymyksistä oli, voiko bloggaamista halutessaan jatkaa vielä puolen vuoden jälkeenkin, Paasi hymyilee.

Blogipäivitysten muoto vaihtelee videoista teksteihin ja kuviin. Sivustolla on helppo seurata yhden opiskelijan blogia tai selata kaikkien bloggaajien päivityksiä.

Luotu 16.11.2015 | Muokattu 09.08.2021