Varhais- ja aikuiskasvattajien päivä Raumalla 7.10.2016

05.10.2016

​Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikössä järjestetään perjantaina 7.10.2016 kolmas alueellinen Varhais- ja alkukasvattajien päivä.

Pääosin varhaiskasvatuksen henkilöstölle ja alkuopetuksen opettajille suunnattu tilaisuus kokoaa yhteen noin 80 varhaiskasvatuksen asiantuntijaa Satakunnan, Varsinais-Suomen ja Pirkanmaan maakunnista.

Opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikön varhaiskasvatuksen professori Maarit Silvén luennoi aiheenaan Yhdessä säädelty vuorovaikutus: jo nuorimpienkin lasten oppimisen perusta ja Helsingin yliopiston kasvatustieteen, erityisesti esi- ja alkuopetuksen professori Kristiina Kumpulainen aiheena Leikillinen ja pelillinen oppiminen varhaiskasvatuksessa.

Asiantuntijaluentojen lisäksi päivä tarjoaa monipuolisia tietoisku-työpajoja muun muassa pienten lasten lukemisesta, varhaiskasvatuksen turvallisuuspedagogiikasta, liikeimprovisaation keinoista sekä luontoretken aarteista askartelusta.

Toivotamme tiedotusvälineiden edustajat lämpimästi tervetulleiksi päiväämme perjantaina 7.10.2016 klo 9.00-16.00. Päivä käynnistyy professori Maarit Silvénin luennolla klo 9.00 opettajankoulutuslaitoksen Toivo Laurilehto –salissa (päärakennus, 2. krs.) Seminaarinkatu 1. ja päättyy professori Kristiina Kumpulaisen luentoon klo 14–16. Olette tervetulleita myös seuraamaan luentojen välillä päärakennuksen piensaleissa olevia tietoiskupajoja.

Päivän ohjelma: http://www.utu.fi/fi/yksikot/edu/yksikot/sataoppi/Documents/vkpaiva2016_esite.pdf

Lisätietoja: koulutussihteeri Susanne Leväniemi, susanne.levaniemi[at]utu.fi, p. 02 333 7160, 050 572 5171

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 05.10.2016 | Muokattu 05.10.2016