Verkkoja kokemassa -seminaari Turussa: Appsi, osaamismerkki, kyberdiplomatia ja selfie-kulttuuri osa opettajan yleissivistystä

29.09.2014

Turussa pidetään 2.–3. lokakuuta järjestyksessään 11. ”Verkkoja kokemassa” -seminaari koulutusalan ammattilaisille. Seminaariin odotetaan yli 100 hengen osallistujajoukkoa, joka koostuu muun muassa korkeakoulujen opettajista ja opetuksen kehittäjistä, oppimateriaalien tuottajista ja perusopetuksen parissa työskentelevistä. Median edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan!

​Turun yliopiston tiedote 29.9.2014

Aika: to 2.10. klo 9.30–16 ja pe 3.10. klo 9–14
Paikka: PharmaCityn auditorio, Itäinen Pitkäkatu 4, Turku
Seminaarin ohjelma ja esiintyjät: www.verkkojakokemassa.fi

Miten nuoret käyttävät mediaa?

Tämän päivän nuoret ovat huomisen opiskelijoita korkeakouluissa. Torstain teemana on nuorten median käytön muutokset ja esillä mm. selfie-kulttuuri, pankkipalveluiden suunnittelu nuorille sekä mediatutkijan ja oppimisen tutkijan puheenvuorot. Päivän aikana selviää esimerkiksi se, miksi oppilaitoksella pitäisi olla oma appsi. Pidennetyn lounastauon yhteydessä paikalla on älypuhelinten ja tablettien esittelijöitä, ja apua saa vaikka omien mobiililaitteiden valintaan.

Hankkiiko opettaja eMateriaalit pilvestä vai kirjastosta?

Perjantaina keskitytään mm. e-Materiaaleihin ja vaihtoehtoja tarjoavat kirjastojen materiaalit sekä  OKM:n Pilviväylä-hanke. Mitä enemmän koulutus siirtyy verkkoon sitä enemmän pitää tietää myös verkon turvallisuudesta. Kyberdiplomatiaa seminaarissa tarkastelee ulkoasiainneuvos ja kybersuurlähettiläs Marja Rislakki. Mikäli osaamismerkki eli Open Badget ei vielä sano mitään, niin perjantain jälkeen tästäkin muodostuu osallistujille tarkempi käsitys.

Tapahtuman takana on turkulaisten korkeakoulujen verkosto

Verkkoja kokemassa -seminaarin suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa Turun alueen korkeakoulujen opetusteknologista yhteistyötä kehittävä verkosto e-Rappu. Tähän kuuluvat Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu, Diakonia-ammattikorkeakoulu ja Yrkeshögskolan Novia sekä Turun kaupungin TOP-keskus. Tapahtuman avaa Turun ammattikorkeakoulun rehtori Vesa Taatila.

Lisätietoja:

www.verkkojakokemassa.fi