Vesivessalle vaihtoehtoja – onko niita? Paneelikeskustelu ekologisesta sanitaatiosta Suomessa 19.6.

14.06.2013

Kuusiston taidekartanolla Kaarinassa järjestetään 19.6. keskustelu ekologisesta sanitaatiosta Suomessa. Tapahtuman järjestää Turun yliopiston kestävän kehityksen opiskelijaryhmä.

​Turun yliopiston tiedote

Median edustajat ovat tervetulleita paneelikeskusteluun, jossa panelisteina toimivat biologi ja ympäristötieteen lehtori Timo Vuorisalo Turun yliopistosta, RAVITA-hankkeen projektikoordinaattori Sanna Söderlund, Käymäläseura Huussi ry:n projektikoordinaattori Aino-Maija Kyykoski, laatuinsinööri Jarkko Laanti Turun seudun puhdistamo Oy:stä ja Mynämäen kunnallisvaltuutettu Juuso Alatalo SDP:stä.

Tilaisuus pidetään keskiviikkona 19.6.2013 klo 18.00–19.00 Kuusiston taidekartanossa, osoitteessa Linnanrauniontie 577 Kaarina.

Kestävä sanitaatio on aihe, joka usein jää vähälle huomiolle julkisessa keskustelussa. Se on kuitenkin tärkeä osa kestävää kehitystä ja alue, joka vaikuttaa moniin elämän eri osiin. Usein sanitaatio-ongelmat liitetään vain kehitysmaihin, mutta aihe on haasteellinen myös Suomessa.

Paneelikeskusteluillan tarkoituksena on käydä monipuolista keskustelua sanitaation tulevaisuudesta ja kehityksestä Suomessa. Panelistit keskustelevat muun muassa vesivessan ongelmista ja varteenotettavista haastajista. Tavoitteena on nostaa vähälle huomiolle jäänyt tärkeä aihe esiin julkisessa keskustelussa. Yleisö saa myös esittää kommentteja ja kysymyksiä panelisteille tapahtuman aikana.

Illan koordinoi Turun yliopiston kestävän kehityksen opiskelijaryhmä, jotka tutustuivat kuluneen lukuvuoden aikana globaaliin sanitaatiohaasteeseen.

Luotu 14.06.2013 | Muokattu 04.12.2020