Videogaalassa esillä turkulaisen biokuvantamisen teknologiat 19.5.

18.05.2016

Turun yliopiston ja Åbo Akademin yhteisen kansainvälisen biokuvantamisen maisteriohjelman vuosittainen videogaala pidetään torstaina 19.5 klo 15–16.30 Pharmacityn Auditoriossa, osoitteessa Itäinen Pitkäkatu 4.

​Turun yliopiston tiedote 18.5.2016

Videogaalassa ensi-iltansa saa Master’s Degree Programme in Biomedical Imaging -maisteriohjelman opiskelijoiden multimediaan perehtyvän kurssin lopputyöt, jotka esittelevät Turussa käytössä olevia kuvantamisteknologioita. Gaalan lopuksi paras video palkitaan.

Biokuvantamisen maisteriohjelma alkoi vuonna 2010 ja se on saavuttanut vankan aseman Turun molemmissa yliopistoissa. Ohjelmassa aloittaa vuosittain noin 15 opiskelijaa, puolet Turun yliopiston ja puolet Åbo Akademin puolella.

Opiskelijoita saapuu ympäri maailmaa, tällä hetkellä opiskelijoita on muun muassa Iranista, Kiinasta, Kolumbiasta ja Yhdysvalloista. Vuosittain ohjelmassa aloittaa myös muutama suomalainen opiskelija.

Presenting Science by Means of Multimedia -kurssi on ollut keskeinen osa koulutusohjelman opetussuunnitelmaa jo ensimmäisestä vuodesta saakka.

– Kurssin tarkoituksena on tuoda mediaa ja sen tuottamista lähemmäksi luonnontieteitä. On tärkeää osata esitellä kiinnostavasti projektiaan esimerkiksi kansainvälisissä konferensseissa tai rahoitusta hakiessa. Ehkä tulevaisuudessa perinteiset posteritapahtumat voidaankin korvata videoesityksillä, maisteriohjelman koordinaattori Joanna Pylvänäinen sanoo.

Maisteriohjelmassa perehdytään siihen, miten tutkimustietoa voidaan kerätä kuvina ja videoina. Kurssin tarkoitus on alentaa kynnystä kuvien ja videoiden käsittelyyn.

Aikaisempien vuosien videoita: https://www.youtube.com/user/turkubioimaging

Lisätietoja: