Vuoden humanistiteko ja humanistitohtori julkistetaan 29.4.

24.04.2013

​Turun yliopiston tiedote 24.4.2013

Turun yliopiston humanistinen tiedekunta järjestää perinteisen humanistista tutkimusta esittelevän ”Mitä meille kuuluu?” -tilaisuuden. Tilaisuudessa julkistetaan vuoden 2012 humanistitohtori, humanistiteko ja humanistimaisterit. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Aika: maanantai 29.4.2013 klo 14.00-16
Paikka: Turun yliopiston päärakennus, Tauno Nurmela -sali

Turun yliopiston humanistinen tiedekunta valitsee vuosittain tiedekunnasta väitelleiden keskuudesta vuoden humanistitohtorin. Tänä vuonna valinnan tekee emeritusprofessori Kalervo Hovi.

Lisäksi tiedekunta antaa Vuoden humanistiteko -kunniamaininnan, jolla tuodaan julkisuuteen sellainen henkilö, yhteisö tai toimenpide, joka edistää humanistisia arvoja ja toimintatapaa. Vuoden humanistiteko on valittu yleisöäänestyksellä.

Tänä vuonna palkitaan myös kaksi opintonsa menestyksekkäästi vuonna 2012 loppuun saattanutta maisteria.

Tilaisuudessa kuullaan myös dekaani Eija Suomela-Salmen puheenvuoro sekä dosentti Kirsti Siitosen ja FT Tommi Kurjen alustus ”Satakuntalaisuus puheessa” -tutkimushankkeesta.

Ohjelma:

Dekaanin katsaus: Mitä meille kuuluu?
Dosentti Kirsti Siitonen ja FT Tommi Kurki: Satakuntalaisuus puheessa -hankkeen esittely
Vuoden 2012 humanistimaisterien julkistaminen
Vuoden 2012 humanistitohtorin julkistaminen