WIS 2014 -konferenssi pohtii informaatioajan turvallisuutta 18. - 20.8.

15.08.2014

Millainen on turvallinen elinympäristö, millaisia riskejä moderni tietointensiivinen kaupunkiympäristö aiheuttaa?

​Turun yliopiston tiedote 15.8.2014

Well-Being in the Information Society -konferenssi pureutuu informaatioajan turvallisuuteen hyvinvoinnin näkökulmasta teemalla "Safe and Secure cities".

Turvallisuus on hyvinvoinnin yksi keskeinen kulmakivi. Maailman terveysjärjestö WHO korostaa yksilön hyvinvoinnin olevan sosiaalista, henkistä ja fyysistä. Jokainen voi edistää elinpiirinsä turvallisuutta.

WIS-konferenssin pääpuhujina ovat Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen pääjohtaja Juhani Eskola, poliisiylijohtaja Mikko Paatero, WHO:n Euroopan alueen kehittämispäällikkö Joao Breda sekä professorit Gabriel Scally (University of West of England) ja Hubert Österle (University of St. Gallen).

Viides joka toinen vuosi Turussa järjestettävä WIS-konferenssi kokoaa yhteen tieteen ja yrityselämän toimijoita. WISin yhteydessä pidetään noin kymmenen yhteistyökumppanien järjestämää sessiota, jotka käsittelevät muun muassa lääke- ja potilasturvallisuutta, yliopistojen turvallisuutta, jätehuoltoa, käyttäjäystävällisiä ja turvallisia tietojärjestelmiä, nivelterveyttä sekä ensivastepalveluja.

WIS-konferenssin järjestävät Turun kauppakorkeakoulu, Turun yliopisto, Itämeren alueen Terveet Kaupungit ry, Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ja Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiiri.

Professori Reima Suomi Turun yliopistosta vastaa konferenssin kokonaiskonseptista ja professorit Kaija Saranto (Itä-Suomen yliopisto) ja Maaret Castrén (Turun yliopisto) toimivat tieteellisen toimikunnan puheenjohtajina.

Konferenssin verkkosivut: http://www.wis.fi

Luotu 15.08.2014 | Muokattu 23.07.2021