WIS 2016 -konferenssi nostaa kestävät terveyden ekosysteemit keskiöön 16.‒18.9.

14.09.2016

Turun yliopisto ja Itämeren alueen terveet kaupungit ry järjestävät järjestyksessään kuudennen Well-Being in the Information Society -konferenssin Tampereella 16.‒18.9.2016. Konferenssi pureutuu siihen, miten pystymme rakentamaan kestäviä terveyden ekosysteemejä. Konferenssi järjestetään WHO:n Safety 2016 – 12th World Conference on Injury Prevention and Safety Promotion -maailmankonferenssin itsenäisenä oheistapahtumana.

​Turun yliopiston tiedote 14.9.2016

Konferenssissa käsitellään terveyden ekosysteemejä, teemaa, joka koskettaa meitä kaikkia. Hyvin toimivat, kestävät terveelliset ympäristöt ovat monien teknisten, sosiaalisten, lääketieteellisten, kulttuuristen ja taloudellisten päätösten ‒ sekä niiden implementoinnin summa.

Konferenssi järjestetään 16. ja 17.9. Tampereen yliopistolla ja 18.9. Tampere-talolla. Konferenssin verkkosivut ja tarkka ohjelma löytyvät osoitteesta www.wis.fi. Median edustajat ovat tervetulleita konferenssin tapahtumiin.

Konferenssi kokoaa 80 osallistujaa eri maista käsittelemään muun muassa seuraavia teemoja:

• Terveyden kestävyyden esteet ja mahdollistajat
  • Terveyden edistäminen, arviointi ja johtaminen eri yhteisöissä
  • Turvalliset työ- ja elinympäristöt
  • Kestävät terveydenhuollon digitaaliset ratkaisut
  • Suuret tietomassat kestävän terveyden tukena
  • Sosiaalisen median käyttö terveyden tukena
  • Kulttuurin vaikutus terveyteen
  • Digitaalisuuden lupaukset terveydelle
  • Digikuilu terveyteen ja siihen liittyvien järjestelmien kohdalla
  • Vähemmistöjen ja vammaisten terveyden edistäminen

Konferenssin keynote-puheenvuorot: