Yleisöluennolla käsitellään Pohjois-Korean politiikkaa olympialaisiin liittyen

09.04.2018

Professori Sergei O. Kurbanov analysoi Kim Jong-unin politiikkaa olympialaisiin liittyen ja Korean niemimaan viimeaikaisia kehityssuuntauksia englanninkielisellä yleisöluennolla. Luento järjestetään torstaina 12.4. klo 12.15 Turun yliopiston Publicum-rakennuksen luentosalissa Pub5.

​Turun yliopiston tiedote 9.4.2018

Pohjois-Korean strateginen osallistuminen Etelä-Korean talviolympialaisiin helmikuussa katkaisi Pohjois-Korean kansainvälisen eristäytyneisyyden kauden ja rauhoitti tilannetta Korean niemimaalla ja Itä-Aasiassa. Mutta kuinka kestävästä käänteestä on kyse?

Pietarin yliopiston Korean tutkimuksen laitoksen johtaja, professori Sergei O. Kurbanov analysoi luennollaan Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-unin harjoittamaa ”olympialaispolitiikkaa” ja peilaa sitä maan kehitykseen.

Kurbanov on kirjoittanut useita Korean niemimaata käsitteleviä teoksia, jotka ovat keskittyneet esimerkiksi Korean niemimaan historiaan, Korean kungfutselaisuuteen sekä pohjois- ja etelä-korealaisten arkeen. Tällä hetkellä Kurbanov valmistelee kirjaa, joka käsittelee Pohjois-Korean historiaa vuosina 2000–2018. Hän on myös vieraillut Pohjois-Koreassa lukuisia kertoja.

Sabine Burghart, p. 029 450 3057, sabine.burghart@utu.fi

Luotu 09.04.2018 | Muokattu 09.04.2018