Yliopisto käynnistää tutkinto-ohjelman Namibiassa

24.08.2018

Turun yliopisto käynnistää ensi vuonna Master’s Degree Programme in Software Engineering -tutkinto-ohjelman yhteistyössä Namibian yliopiston kanssa. Samalla yliopisto vahvistaa asemaansa Afrikan kasvavilla koulutusmarkkinoilla.

​​Turun yliopiston tiedote 24.8.2018

Turun yliopiston hallitus päätti kokouksessaan 24.8.2018, että luonnontieteiden ja tekniikan tiedekuntaan perustetaan uusi englanninkielinen tutkinto-ohjelma Master's Degree Programme in Software Engineering. Kyseessä on Turun yliopiston ensimmäinen kokonainen tutkinto-ohjelma, joka toteutetaan muualla kuin Suomessa.

Koulutusta toteutetaan Windhoekin kampuksella ja joiltakin osin Turusta käsin tulevaisuuden teknologioiden laitoksen tuottamana etäopetuksena.

– Tavoitteena on tarjota Namibiassa aivan yhtä laadukas koulutuskokonaisuus kuin kotimaassa. Esimerkiksi opiskelijapalvelut suunnitellaan niin, että ne vastaavat Turun yliopiston Suomessa tarjoamia palveluita. Koulutus kehittää yhteistyötä Namibian yliopistojen kanssa ja vahvistaa Turun yliopiston jalansijaa Afrikan nopeasti kasvavilla koulutusmarkkinoilla, rehtori Kalervo Väänänen sanoo.

Aloituspaikkamäärä koulutukseen on 25 opiskelijaa ja lukuvuosimaksu 12 000 euroa. Koulutuksen on tarkoitus alkaa helmikuussa 2019.

Koulutusta Namibiaan lähtee käynnistämään vuorovaikutusmuotoilun professori Erkki Sutinen.

Lisätietoja:
rehtori Kalervo Väänänen