Yliopistolla kaikille avoimia Science Slam -esityksiä maanantaina ja tiistaina

10.04.2015

Science Slam -tapahtumissa 13.–14.4. kuullaan tiiviitä ja mukaansatempaavia esityksiä ajankohtaisista tutkimusaiheista.

​Turun yliopiston tiedote

Science Slamien esiintyjät ovat Turun yliopiston tutkijoita. Heillä on kymmenen minuuttia aikaa kertoa omasta tutkimuksestaan mahdollisimman mielenkiintoisesti ja yleistajuisesti. Tutkijat saavat palautteen esiintymisestään, ja yleisö saa valita parhaan esityksen.

Science Slam on etenkin Keski-Euroopassa suosittu kansanomainen tapa tuoda esille tieteen saavutuksia ja tutkimusaiheita. Keskeisiä kriteerejä on kaksi: kymmenen minuutin määrämitta ja slamistin pyrkimys temmata yleisö mukaansa. Kaikki apuvälineet ja keinot ovat sallittuja.

Maanantaina tapahtuma pidetään Publicum-rakennuksen PUB1-salissa klo 13–16. Tiistaina paikkana on viereisen Educarium-rakennuksen EDU1-sali klo 13–16. Kummatkin rakennukset ovat Assistentinkadulla.

Esityksiä pidetään suomeksi ja englanniksi. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Maanantai 13.4. klo 13–16, PUB1
•Timo Pitkänen (Biologian, maantieteen ja geologian tohtoriohjelma)
•Heikki Seikkula (Turun yliopiston kliininen tohtoriohjelma)
•Veera Viitanen (Yhteiskunta- ja käyttäytymistieteiden tohtoriohjelma)