Yrityksille kilpailuetua yhteiskuntavastuusta – uuden oppimateriaalin avulla tehokkaampaa vastuullisuusviestintää
Suomalaiset pk-yritykset voisivat viestiä vastuullisista käytännöistään aktiivisemmin. Vastuullisuusviestinnän vauhditushankkeessa koostettu oppimateriaali neuvoo, kuinka yhteiskuntavastuusta viestitään tehokkaasti ja tyylikkäästi.
Vastuullisia tekoja
Oppimateriaali ja yritysesite julkaistiin tiistaina 25.3.2014 Vastuullisuusviestinnän vauhditushankkeen loppuseminaarissa Tampere-talolla.
Turun yliopiston koordinoimassa hankkeessa koulutettiin kolmekymmentä eri alojen yritystä viestimään vastuullisuudesta paremmin. Hankkeeseen osallistui kolme tutkimuslaitosta ja kolmekymmentä yritystä, joista 27 oli pieniä tai keskisuuria yrityksiä.
Mukana oli elintarvike-, matkailu-, IT- ja apteekkialan yrityksiä. Yritysten vastuullisuusviestintää sparrasi Perjantai Markkinointiviestintä Oy. Hanketta on rahoittanut Euroopan sosiaalirahasto.