Kieli on avain - koska maailma pyörii kielillä

Aika

27.10.2023 klo 9.30 - 10.00
Turun yliopiston kieli- ja käännöstieteiden laitoksen Kieli on avain – koska maailma pyörii kielillä! -webinaarisarjassa keskustellaan kielialan työtehtävistä sekä uusimmasta kieli- ja käännöstieteen tutkimuksesta.

Turun yliopiston Vuoden kielitekona 2023 palkittu Kieli on avain – koska maailma pyörii kielillä! -webinaarisarja jatkuu syyskaudella 2023 uusilla jaksoilla.

Webinaarit tarjoavat tietoa niille, jotka haluaisivat aloittaa kieliaineiden opiskelun yliopistossa.

Sarjassa kuullaan kieliaineiden opiskelijoiden kokemuksia opiskelusta Turun yliopistossa.

Turun yliopistosta valmistuneet kertovat näkemyksiään ja kokemuksiaan kielialan monipuolisista työmahdollisuuksista.

Työelämässä toimiville kielialan ammattilaisille on tarjolla tuoretta tietoa alan tutkimuksesta.

Suurelle yleisölle sarja tarjoaa oivalluksia kielen ja kielten merkityksestä nykymaailmassa.

Puolituntiset webinaarit lähetetään suorana noin kerran kuussa perjantaiaamuisin klo 9.30–10.00. Alun 15-minuuttisen asiantuntijakeskustelun jälkeen käsitellään yleisökysymyksiä, joita voi esittää chatissa. Webinaareista tehdään tallenteet, jotka ovat saatavilla Turun yliopiston YouTube-kanavalla.

Syksyn 2023 webinaarit ja niiden aiheet:

29.9.2023 klo 9.30–10.00
Vihapuhe – mitä sillä tarkoitetaan ja mistä sen tunnistaa?

27.10.2023 kello 9.30–10.00
Miten kestävä kehitys liittyy kieleen?

1.12.2023 kello 9.30–10.00
Alumniwebinaari – ammattilaisten näkemyksiä ja kokemuksia

> Webinaareihin pääsee osallistumaan Zoomissa

> Aiemmat webinaarit yliopiston YouTube-kanavalla

Tervetuloa avaamaan ovia maailmaan – kielellä!

Tiina Holopainen, yliopisto-opettaja, käännösviestintä
tiina.holopainen@utu.fi