Ratkaiseva humanisti - Humanistisen tiedekunnan opinnot avoimena yliopisto-opetuksena

Aika

17.8.2023 klo 17.00 - 18.30
HUOM! Webinaarista julkaistaan myös tallenne humanististen opintojen esittelysivulla.

Mitä humanistinen osaaminen on? Mihin humanistit sijoittuvat työelämässä? Mitä humanistisia opintoja voi opiskella Turun yliopistossa ja avoimessa yliopisto-opetuksessa? Millaista opiskelu on?

Tervetuloa kuuntelemaan Turun yliopiston alumnien ja "Ratkaiseva humanisti. Kaksitoista innostavaa tarinaa työelämästä" -kirjan toimittajien Piia Alvessalon ja Lotta Aarikan ajatuksia humanistisesta osaamisesta työelämässä. Kieliopinnoilla voi päätyä it-alan pörssiyhtiöön, arkeologiataustalla finanssialalle. Historian ja antropologian opinnot saattavat viedä töihin pelifirmaan tai muotoilutoimistoon. Humanistin urapolku ei aina ole suoraviivainen, mutta yllättävien käänteiden takaa voi paljastua unelmien ammatti tai työ, jota ei ole osannut kuvitellakaan.

Tilaisuudessa kuulet myös opettajien ja opiskelijoiden kokemuksia humanististen tieteiden avoimista yliopisto-opinnoista. Lisäksi voit kysyä koulutussuunnittelijoilta, mitä ikinä oletkaan halunnut tietää humanististen alojen opinnoista.

OHJELMA

17.00 - 17.30 Mitä humanisti osaa? Ratkaiseva humanisti –kirjan toimittajien Piia Alvessalon ja Lotta Aarikan haastattelu. Haastattelijana työelämäprofessori Riitta Monto, Turun yliopisto.

17.30 -18.00 Luovaksi kirjoittajaksi avoimessa. Luovaa kirjoittamista opettavaa Daniil Kozlovia (runoilija Susinukke Kosola) ja avoimessa opiskellutta kirjailija Ann-Christin Antellia haastattelee suunnittelija Matti Salakka.

18.00 - 18.30 Humanistia opintoja avoimessa: voit valita opintoja oman kiinnostuksesi mukaan ja opiskella tutkintoon tähdäten, hankkia lisää osaamista työelämän tarpeisiin tai tutustua eri tieteenaloihin omaksi iloksesi. Kysy lisää suunnittelija Anu Laukkaselta ja Matti Salakalta.

Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua. Tilaisuuden haastatteluosuudet tallennetaan.

Webinaarilinkki (kopioi): https://utu.zoom.us/j/63379001093

Tapahtuma Facebookissa

HUOM! Webinaarin tallenne julkaistaan humanististen opintojen esittelysivulla.