Aineistot esillä sosiaalisessa mediassa – kirjasto osallistuu sateenkaarihistoriakuukauteen

16.10.2018

Sateenkaarihistoriakuukauden 20.10.–20.11.2018 tavoitteena on tarkastella suomalaista historiaa ja kulttuuria lhbtiq-näkökulmasta ja tallentaa niitä osaksi yhteistä kulttuuriperintömme.

​Turun yliopiston kirjasto (@libuniturku) osallistuu kuukauteen jakamalla sateenkaarihistoriaan liittyviä aineistoja sosiaalisen median kanavissaan hashtageilla #sateenkaarihistoriakuukausi #queerhistorymonth. Seuraa ja tutustu aineistoihin!

Kirjasto mukana yleisöluennolla

Kirjasto osallistuu myös 16.11.2018 Turun kaupunginkirjastossa järjestettävään yleisöluentoon. Turun yliopiston historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitoksen tutkijat kertovat luennolla sukupuolen ja seksuaalisuuden moninaisuuden historiasta. Kirjaston esityksessä kerrotaan, mitä kaikkea Turun yliopiston kirjastosta löytyy tutkimuksen tueksi.

Yleisöluennon ohjelma

Kulttuuri- ja muistiorganisaatioita mukana sateenkaarikuukaudessa

Sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen yhteistä kulttuuriperintöä on nostamassa esiin joukko suomalaisia kulttuuri- ja muistiorganisaatioita. Historiakuukauteen osallistuvat muun muassa Aineen taidemuseo Torniosta, Ateneumin taidemuseo, AV-arkki, Goethe-instituutti, Helsingin kaupunginmuseo, Kansallismuseo, Kansallisteatteri, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, Svenska Litteratursällskapet, Työväenarkisto, Työväenmuseo Werstas ja Yle Elävä arkisto.

Lisätietoja Kulttuuria kaikille –sivustolta

Luotu 16.10.2018 | Muokattu 13.11.2018