Akatemiarahoitusta opettajankoulutuslaitoksen tutkimushankkeelle - yhteistyötä Chilen ja Suomen välillä

30.11.2015

Opettajankoulutuslaitoksen tutkimushanke "Internetiä hyödyntävien oppimistaitojen oppiminen ja opettaminen eri tiedonaloilla alakoulussa" (iFuCo) on saanut rahoitusta Suomen Akatemialta vuosille 2016–2018.

​Hanke on konsortiohanke, jossa ovat mukana Turun yliopisto, Jyväskylän yliopisto ja Tampereen yliopisto sekä chileläiset Universidad Católica de Chile ja Universidad de Santiago de Chile.

Konsortion johtajana toimii professori Marja Vauras ja Turun osahankkeen johtajana professori Mirjamaija Mikkilä-Erdmann.

iFuCo-hankkeen tavoitteena on selvittää 12–13-vuotiaiden oppilaiden Internetiä hyödyntäviä oppimistaitoja sekä kehittää systemaattisia menetelmiä näiden taitojen opettamiseen. Lisäksi hankkeessa luodaan pohja pitkäaikaiselle tutkimus- ja kehittämisyhteistyölle Chilen ja Suomen välille.

Chilen osalta hanketta rahoittaa chileläinen rahoitusorganisaatio CONICYT.
Luotu 30.11.2015 | Muokattu 30.11.2015