Doria-julkaisuarkisto sulkeutuu - aineistot nyt UTUPubissa

20.03.2018

Turun yliopiston julkaisuarkistona on toiminut UTUPUb-julkaisuarkisto 1.9.2017 lähtien. Tätä ennen julkaisuarkistona toimi Kansalliskirjaston Doria-palvelu vuosina 2007–2017. Doriaan ei ole syötetty enää uutta Turun yliopiston aineistoa syyskuun alun 2017 jälkeen.

​​Kirjasto siirsi kaiken Doriaan kuuluneen aineiston UTUPub-julkaisuarkistoon elokuussa 2017. Vanhat yhteisöt ja ennen elokuun puoliväliä 2007 syötetyt aineistot ovat kuitenkin olleet vielä toistaiseksi nähtävänä myös Doriassa.

Kirjasto on päättänyt sulkea Dorian Turun yhteisön nyt lopullisesti maaliskuussa 2018, koska Doria-palvelua ei ole enää päivitetty Turun yliopiston julkaisuilla yli puoleen vuoteen. Jatkossa Turun yliopiston sähköiset julkaisut ja opinnäytetyöt ja niiden tiivistelmät löytyvät siis vain UTUPubista, joka sisältää siis myös aikaisemmin Doriaan kuuluneen aineiston.

UTUPub:n teknisestä toteutuksesta vastaa Dorian tavoin Kansalliskirjasto.

UTUPub

Lisätietoja: julkaisut@utu.fi