Dosentin arvo OTT Kalevi Höltälle

26.04.2021

Rehtori on myöntänyt OTT Kalevi Höltälle dosentin arvon työoikeuden alalta.

Yliopisto voi myöntää dosentin arvon henkilölle, jolla on perusteelliset tiedot omalta alaltaan, julkaisuilla tai muulla tavoin osoitettu kyky itsenäiseen tieteelliseen tutkimustyöhön tai taiteelliseen työhön ja hyvä opetustaito.

Apulaisprofessori Annika Rosin pitää Höltän dosentuuria tarpeellisena oikeustieteelliselle tiedekunnalle. Höltällä on tieteellisten ansioiden lisäksi pitkä käytännön kokemus työmarkkinajärjestöistä ja työoikeudellisten asioiden hoitamisesta. Höltällä on kytkentä tiedekunnassa tehtävään työoikeudelliseen tutkimukseen ja opetukseen, ja Rosinin mukaan Hölttä tuo sekä teoreettista että käytännöllistä lisäarvoa tiedekunnan profiiliin.

Professori emeritus Niklas Bruun (Helsingin yliopisto) ja professori emeritus Martti Kairinen (Turun yliopisto) ovat antaneet asiantuntijalausunnot Höltän tieteellisestä pätevyydestä dosentuuriin, minkä lisäksi tiedekunnan opetustaitotoimikunta on katsonut Höltällä olevan dosentilta edellytettävä hyvä opetustaito.

Hölttä on suorittanut oikeustieteen tohtorin tutkinnon Turun yliopistossa vuonna 2012.

Luotu 26.04.2021 | Muokattu 26.04.2021