Emil Aaltosen Säätiöltä rahoitusta neljälle Turun yliopiston tutkimusryhmälle

05.12.2019

Emil Aaltosen Säätiö on myöntänyt kymmenen 200 000 euron projektiapurahaa eri tieteenaloille. Turun yliopistosta rahoituksen sai peräti neljä tutkimusryhmää.

Kaksivaiheisen hakuprosessin ensimmäisellä kierroksella säätiölle toimitettiin 386 hakemusta, joista toiselle hakukierrokselle valittiin 24 hakemusta. Kymmenestä rahoitetusta hankkeesta neljää toteutetaan Turun yliopistossa.

Turun yliopistosta 200 000 euron rahoituksen saivat:

• VTT KIM RISTOLAINEN: This Time is Different – Syndrooma, Liiallinen Riskinotto ja Finanssikriisit: Empiirinen tekoälyä ja tekstidataa hyödyntävä lähestymistapa
  • FT, dosentti SUVI RUUSKANEN: Suolistomikrobien rooli sopeutumisessa vaihteleviin ympäristöolosuhteisiin
  • LT LAURA TOIVONEN: The Nasal Airway Metabolome, Microbiome, and Risk of Respiratory Infections and Asthma in Children: A Multiomic Study (hanke toteutetaan yhdessä Harvard Medical Schoolin kanssa)
  • FT, dosentti VALTTERI VILJANEN: Moderni käsitys käsitteestä: synty ja kritiikki
Luotu 05.12.2019 | Muokattu 05.12.2019