Esteettömät kirjastopalvelut

29.08.2018

Turun yliopiston kirjasto kehittää palveluiden saavutettavuutta ja kirjastotilojen fyysistä esteettömyyttä. Kirjaston www-sivuilla on tietoa erilaisen oppijan tiloista, kurssikirjapalveluista lukemisesteisille opiskelijoille, kirjojen hakupalvelusta liikuntaesteisille ja Celian tarjoamista palveluista.

Mietitkö esteettömyyteen liittyviä asioita mm.:

• Löytyykö invapysäköintiä Teutorin läheltä? Miten liikkuminen pyörätuolilla onnistuu Feeniks-kirjastossa?
  • Onko kirjastoissa hiljaisia tiloja, joissa voisin opiskella rauhassa?
  • Minulla todettu lukemiseste ja tarvitsen enemmän aikaa kurssikirjan lukemiseen. Onko kurssikirjojen laina-aikaa mahdollista pidentää?
  • Minulla on liikuntaeste, joka hankaloittaa asioimista kirjaston monissa yksiköissä. Voisinko tilata haluamasi kirjat siihen toimipisteeseen, jossa mieluiten asioin?
  • Painetun tekstin lukeminen on hankalaa, mutta en tiedä, mistä voisin saada kurssikirjoja saavutettavassa muodossa?

Näihin ja moniin muihin kirjastopalveluiden saavutettavuuteen liittyviin kysymyksiin löydät vastaukset kirjaston estettömyys-sivustolta.

Luotu 29.08.2018 | Muokattu 10.09.2018