FinEd-verkoston uutiskirje 2/2016

25.02.2016

Tämä on FinEd-verkoston uutiskirje. Uutiskirjeet lähetetään kaikille FinEd-verkostoon kuuluville yliopistokohtaisten yhteyshenkilöiden tai sähköpostilistojen kautta ja julkaistaan FinEd-verkoston nettisivulla.

​Yhteisseminaarin ohjelma nyt julkaistu, ilmoittaudu mukaan 3.4.2016 mennessä!

FinEd järjestää kansalliseen ja kansainväliseen julkaisemiseen keskittyvän vuosiseminaarin 25.–26.5.2016 Helsingissä Sofian Kulttuurikeskuksessa. Kutsupuhujiksi olemme saaneet mukaan professori Diane Reayn (Cambridgen yliopisto) ja toimittaja Kaisa Leinon Kasvatus-lehdestä. Kutsuluentojen lisäksi seminaarissa työskennellään työpajoissa, joissa tohtorikoulutettavat työstävät ennakkoon toimittamiaan artikkeliluonnoksia tai analysoivat jo julkaistuja artikkeleja.

Kaikkien verkoston jäsenyksikköjen (ISY, JY, LY, OY, TaY, TY ja ÅA) tohtorikoulutettavien matka- ja ylläpitokulut kustannetaan verkoston varoista. Helsingin yliopiston  käyttäytymistieteellisen tiedekunnan tohtorikoulutettavat ovat tervetulleita ilmoittautumaan ja osallistumaan omakustanteisesti.

Seminaariin mahtuu mukaan enintään 50 tohtorikoulutettavaa, joten ilmoittaudu mukaan pikaisesti! Osallistujat otetaan mukaan ilmoittautumisjärjestyksessä, tarvittaessa huomioiden kaikkien jäsenyliopistojen tasapainoinen edustus. Huom. Myös ohjaajien ilmoittautumisia otetaan jo mielellään vastaan!

Tulevia konferensseja ja kesäkouluja

• Sosiaalipedagogiikan päivät 2016 - Eriarvoistuva yhteiskunta ja ehkäisevä työ, 21.-22.4.2016 Turku.
    Esitelmäabstraktit tulee lähettää 28.2. mennessä.
  • EERA Summer School 2016 on "Methods and Methodology in Educational Research“, 11 – 15 July 2016, Johannes Kepler University of Linz, Austria.
    We invite 70 European doctoral research students to a five-day Summer School focusing on the role of „Methods and Methodology in Educational Research“. The Summer School will be held at the Department of Education and Psychology. Deadline for applications 1 March 2016
  • Equity in and through education: Changing contexts, consequences, and contestations. The World in Europe – Europe in the World. 31st May - 3rd June 2016, Robert Owen Centre for Educational Change, University of Glasgow, Scotland, UK
    Deadline for abstracts: 29 February 2016
  • ACADEMIC ENTREPRENEURSHIP AND KNOWEDGE AND TECHNOLOGY TRANSFER: How do they relate to Research, Teaching, and Universities as Organizations? 11-12 April 2016, Science Park, University of Kassel, Germany
    Deadline for abstracts: 29 February 2016
  • Power, Institutions & Authority. University of Tampere, Tampere,
    29-31 August 2016 Deadline to session proposals 29 February 2016 (extended), deadline for abstracts 1 May 2016.
  • Prague Summer Schools 2016 on 2-9 July 2016 in Prague, Czech Republic:
    • New! Summer School on Sustainability and Profitability: Commitment to Sustainable Business across the World
    • Summer School on Crime, Law and Psychology
    • Summer School on European Politics: Interests versus Culture?
    • Summer School on China: A World Superpower - Myth or Reality?
    • Summer School on New Development Cooperation: Breaking the Chains of Poverty
    • Summer School on Education: The Future of School
    • Summer School on Globalization 3.0: Production and Consumption
    • Summer School on Behavioral Economics and Psychology

Application deadline of 29 February 2016 (late applications may be considered)

Seuraava uutiskirje ilmestyy kevään aikana. Ole yhteydessä koordinaattoriin, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.

Aurinkoista kevättalvea kaikille FinEd-verkoston jäsenille!

Luotu 25.02.2016 | Muokattu 11.08.2021