FinEd-verkoston uutiskirje 3/2017

21.08.2017

Tämä on FinEd-verkoston uutiskirje. Uutiskirjeet lähetetään kaikille FinEd-verkostoon kuuluville yliopistokohtaisten yhteyshenkilöiden tai sähköpostilistojen kautta ja julkaistaan FinEd-verkoston nettisivulla.

​FinEd-verkoston esiseminaari Rovaniemellä 29.11.2017 – ilmoittaudu mukaan 1.-30. syyskuuta!

FinEd-verkoston Kasvatustieteen päivien esiseminaarin ”PhD Trajectories in Educational Sciences in Finland of 100 Years” ohjelma on saanut lopullisen muotonsa. Seminaaripäivä rakentuu neljästä toisiaan täydentävästä työpajasta sekä professori Kirsti Longan (HY) kutsuluennosta ”Jatko-opiskelijan kirjoitusprosessi – kielenhallinnasta mielenhallintaan”. Peräkkäisten työpajojen teemoina ovat 1) Tutkijayhteisöt ja verkostot väitösprosessin resurssina, 2) Väitöskirjatyöpaja, 3) Tohtorikoulutettavien urasuunnittelu ja 4) Apurahat ja niiden hakeminen. Kaikki tohtorikoulutettavat toimittavat ennakkotehtävän 3-työpajaan 1.11. mennessä. Tämän lisäksi 2-työpajan ennakkotehtävä ja oman paperin esittäminen esiseminaarissa on tarjolla siihen halukkaille. Päivä päättyy Rovaniemen kaupungin vastaanottoon.

Tutustu lähemmin monipuoliseen ohjelmaan esiseminaarin verkkosivuilla tai suoraan pdf-muodossa.

Esiseminaarin ohjelma ja siinä mainitut ruokailut ovat kaikille osallistujille ilmaisia. Lisäksi FinEd-verkosto kustantaa jäsenyliopistojensa (ISY, JY, LY, OY, TaY, TY ja ÅA) tohtorikoulutettavien edestakaiset matkakulut sekä yhden yön 2hh-yöpymisen Hotel Cumulus Resort Pohjanhovissa. Huom. Matka- ja majoituskustannukset korvataan sillä edellytyksellä, että tohtorikoulutettava osallistuu myös pääkonferenssiin. FinEd ei korvaa pääkonferenssin osallistumismaksua tai majoituskuluja.

Toivotamme FinEd-verkoston tohtorikoulutettavat lämpimästi mukaan seminaariin! Helsingin yliopiston tohtorikoulutettavat ovat tervetulleita osallistumaan omakustanteisesti. Mukaan mahtuu enintään 40 tohtorikoulutettavaa, joten ilmoittautumisessa kannattaa olla nopea! Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä, mutta tarvittaessa huomioidaan kaikkien jäsenyliopistojen tasapainoinen edustus ja valmisteltujen ennakkotehtävien lukumäärä.

Esiseminaariin ilmoittaudutaan Kasvatustieteen päivien ilmoittautumislomakkeen kautta 1.-30. syyskuuta ja hyväksymisilmoitus lähetetään 16.10. mennessä.

Ilmoittaudu myös FinEd-verkoston symposiumiin ”In it together – Showcasing ongoing doctoral research in the FinEd network / Yhdessä – FinEd-verkoston väitöstutkimuskavalkadi” 2.10. mennessä!

FinEd-verkosto toteuttaa Kasvatustieteen päivillä 2017 esiseminaarin teemoja jatkavan symposiumin, jonka puheenjohtajana toimii FinEd-verkoston mentoripoolin jäsen, tutkijatohtori Pauliina Rautio Oulun yliopistosta. Symposium on suunnattu FinEd-verkoston ja Helsingin yliopiston tohtorikoulutettaville ja se tarjoaa tohtorikoulutettaville mahdollisuuden esitellä omaa väitöstutkimukseen tiiviissä Pecha Kucha –muodossa (ks. esim. https://fi.wikipedia.org/wiki/Pecha_Kucha). Yleisö saa symposiumin kautta kuulla läpileikkauksen kansallisen tohtorikoulutusverkoston piirissä tehtävästä kasvatusalan monitieteisestä tutkimuksesta ja tutustua tohtorikoulutettaviin eri puolilta Suomea. Symposiumin esitykset voidaan pitää suomeksi tai englanniksi.

Symposiumin abstraktit (max 250 sanaa) jätetään 2.10.2017 mennessä Kasvatustieteen päivien sähköisen järjestelmän kautta. Hyväksymispäätökset symposiumiin ilmoitetaan 16.10.2017 mennessä.

Muistutus: Kysely FinEd-mentoripoolin toiminnasta – vastaathan 31.8. mennessä!

FinEd-verkoston mentoripooli aloitti toimintansa syksyllä 2016. Mentoripoolin kautta verkoston tohtorikoulutettavat voivat ottaa yhteyttä oman aihepiirinsä asiantuntijoihin. FinEd-mentorit ovat sitoutuneet osallistumaan mahdollisuuksiensa mukaan verkoston vuosiseminaariin ja mahdollisiin esiseminaareihin sekä ovat valmiita osallistumaan mentorointiin. Vuoden alussa tohtorikoulutettaville annettavaa ohjeistusta mentoritoiminnasta täsmennettiin FinEd-verkoston nettisivuille.

Selvitämme sekä FinEd-verkoston tohtorikoulutettavien että mentoripoolin jäsenien näkemyksiä ja kokemuksia mentoripoolista pienellä kyselyllä. Pyydämme vastaamaan kyselyyn riippumatta siitä, onko mentoripoolia käytetty tai ei – kaikki näkemykset ovat tärkeitä!

Vastaathan kyselyyn osoitteessa https://link.webropolsurveys.com/S/CA838438C3F54316 31.8. mennessä - kiitos!

Welcome to the MEC 2017!

MEC (former NBE) is an informal and friendly conference which participants attend to exchange ideas and information dealing with media education, educational use of ICTs and learning environments. MEC is organized by the Centre for Media Pedagogy at the University of Lapland, on 27 – 29 November 2017 in Rovaniemi, Finland.

Keynote speakers:

• Professor Agnes Kukulska-Hulme, Institute of Educational Technology, The Open University, UK
  • Executive Director, Dr Keith Devlin, Stanford University, H-STAR Institute, USA

Important dates and deadlines:

• NEW deadline for abstract submissions 31 August 2017
  • Notification of acceptance sent to authors by 2 October 2017
  • Deadline for early-bird registration 16 October 2017
  • MEC 2017 – 27 – 28 November 2017
  • Deadline for full papers /seminar.net 11 December 2017

Please check the conference website for details of programme, keynotes, abstract and paper submission and registration: www.ulapland.fi/mec2017

FinEd-verkosto toivottaa kaikille jäsenilleen virkeää uuden lukuvuoden aloitusta!

Seuraava FinEd-uutiskirje ilmestyy loppuvuodesta 2017. Ole yhteydessä koordinaattoriin, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.

Luotu 21.08.2017 | Muokattu 25.08.2017