FinEd/KASVA-verkoston uutiskirje 1/2015

30.01.2015

Tämä on FinEd-verkoston (ent. KASVA) uutiskirje. Kuukausittaiset uutiskirjeet lähetetään kaikille FinEd-verkoston sähköpostilistalle kuuluville ja julkaistaan FinEd-verkoston nettisivulla.

FinEdin matka-apurahat haettavana 2.-28.2.2015

Kasvatusalan valtakunnallinen monitieteinen tohtorikoulutusverkosto (FinEd, ent. KASVA) julistaa haettavaksi matkarahoitusta vuodelle 2015. Haku on avoinna 2.-28.2.2015.  Haku osoitetaan kaikille FinEd-verkoston nykyisille jäsenille sekä FINED:n jäsenyyteen vuoden 2015 jälkeen alustavasti sitoutuneiden yksiköiden tohtorikoulutettaville.

Matka-apurahoja myönnetään vuoden 2015 aikana tehtäviin, ulkomaille kohdistuviin kasvatustieteellisiin konferensseihin, seminaareihin, kesä- tms. kouluihin tai muihin väitöskirjaan liittyviin tutkimusvierailuihin. Tukea tullaan myöntämään hakemusten määrästä riippuen myös osarahoituksena. Matkarahoitus suunnataan ensi sijassa FinEd-verkoston jäsenyliopistoissa täyspäiväisessä työsuhteessa (tutkijakoulu- tai tohtoriohjelmarahoitus, projektit) tai apurahalla väitöskirjaansa tekeville tohtorikoulutettaville. Mikäli em. hakemuksia ei tule riittävästi, otetaan huomioon myös osa-aikaisesti tai muun työn ohessa väitöskirjaansa tekevien tohtorikoulutettavien hakemukset. Apurahapäätöksissä pyritään huomioimaan verkoston jäsenyliopistojen tasapuolinen kohtelu.

Apurahan saamisen edellytyksenä on oma hyväksytty esitys konferenssissa tai muu hakemuksessa eritelty oma työpanos.

Päätöksistä ilmoitetaan hakijoille 13.3.2015 mennessä.

Ilmoittaudu mukaan FinEd-verkoston vuosiseminaariin Rymättylän Herrankukkarossa 9.-10.6.2015

FinEd-verkoston vuosiseminaari "Transformations of the Governance of Education in Europe" järjestetään 9.-10-6.2015 omaleimaisen kauniissa ympäristössä Turun saariston Herrankukkarossa. Ensimmäisen pääalustuksen pitää vertailevan koulutuspolitiikan tutkija Xavier Pons Ranskasta (University of East-Paris Créteil (UPEC) ja “Observatoire Sociologique du Changement”, Sciences Po, Paris) otsikolla "School Evaluation Policies and Educating States". Toisen kutsuluennon “Policy elite interviews in education policy research” pitävät yhdessä yliopiston lehtori, KT Nelli Piattoeva (Tampereen yliopisto) sekä tutkijatohtori, dosentti Jaakko Kauko (Helsingin yliopisto).

Tulevia seminaareja ja konferensseja

6th Nordic Conference on Adult Education and Learning, University of Tampere 25.-28.3.2015. Register by 20.2.2015.

Media Education Conference - MEC 2015 (former NBE) , 15-17 June 2015 in Sallatunturi with the theme In the Light of the Midnight Sun. Deadline for abstract submissions 2 February 2015.

CHER 2015, 28th Annual Conference, Global Challenges, National Initiatives, and Institutional Responses – The Transformation of Higher Education, Lisbon, Portugal, 7-9 September 2015. Deadline for proposals 15th February 2015.

Aatteet, opit ja ideologiat kasvatuksen ja koulutuksen määrittäjinä –seminaari 16.4.2015 Tieteiden talolla Helsingissä. Abstraktit 7.4.2015 mennessä, ilmoittautumiset 10.4.2015 mennessä.

Jos haluat välittää FinEd-verkoston jäsenille tiedon kiinnostavasta konferenssista, lähetä koordinaattorille asiasta sähköpostia!

Aurinkoista alkanutta vuotta uutiskirjeen lukijoille!

FinEd-verkoston seuraava uutiskirje ilmestyy helmikuussa 2015. Ilmoita koordinaattorille, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.

Luotu 30.01.2015 | Muokattu 29.07.2021