Jonathan van Mumfordin väitöstilaisuus

06.11.2018

​MSc Jonathan Van Mumford esitti väitöskirjansa Means, Motive, and Opportunity: Engaging stakeholders towards opportunity creation through effectuation julkisesti tarkastettavaksi Turun yliopistossa perjantaina 2.11.2018. Vastaväittäjänä toimi professori A. Rebecca Reuber (University, of Toronto, Kanada) ja kustoksena professori Niina Nummela (Turun yliopisto).

​‒ Tutkimuksen tärkein teoreettinen johtopäätös on väite, että synnytettäessä uutta liiketoimintaa prosessia luonnehtivat sekä effektuaalinen päätöksenteko, intersubjektiivisuus ja monenkeskisyys. Tarkastelua tuleekin laajentaa instrumentalistisesta, rationaalisesta näkemyksestä ottamaan huomioon useat toimijat sekä näiden prosessiin tuoma subjektiivinen rationalisuuden tulkinta, sanoo van Mumford.

Lue väitöstiedote kokonaisuudessaan täältä.

Luotu 06.11.2018 | Muokattu 06.11.2018