Professori Juhani Knuutille Hyvän Tiedon Omena -tunnustus

10.01.2020

Terveystoimittajat ry on myöntänyt Hyvän Tiedon Omena -tunnustuksen Turun yliopiston lääketieteen tohtori, professori Juhani Knuutille. Tunnustus myönnettiin tänä vuonna 29. kerran.

Hyvän Tiedon Omena jaetaan vuosittain asiantuntijalle, joka on tehnyt poikkeuksellisen hyvää yhteistyötä median ja erityisesti terveystoimittajien kanssa ja joka on uskaltanut puhua julkisuudessa myös vaikeista aiheista.

Vuoden 2020 tunnustus myönnettiin Turun yliopiston professori Juhani Knuutille.

Terveystoimittajat ry perustelee päätöstään Knuutin julkaiseman blogin hyödyllisyydellä. Blogissaan hän käsittelee tutkitun tiedon avulla erilaisia terveysväitteitä sekä muun muassa ravitsemukseen liittyviä ilmiöitä. Yhdistyksen mukaan Knuuti kannustaa esimerkillään tiedeyhteisöä osallistumaan keskusteluun sosiaalisessa mediassa ja hänen selväsanainen ja analyyttinen bloginsa on luotettavan tiedon lähde lääketieteen toimittajille kulloinkin ajankohtaisiin terveysaiheisiin liittyen.

Luotu 10.01.2020 | Muokattu 10.01.2020