Kääntäjänkoulutus juhlii kahta vuosipäivää

29.08.2016

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 50 vuotta kääntäjänkoulutuksen alkamisesta Suomessa ja 35 vuotta koulutuksen siirtymisestä yliopistoon.

​Turun yliopiston monikielinen käännösviestintä eli englannin, espanjan,
italian, ranskan ja saksan oppiaineet juhlivat 50/35-vuotista taivaltaan
Yliopistonmäellä perjantaina 9.9.2016.
Turusta työelämään
-seminaari järjestetään klo 12–15, Tauno Nurmela -salissa (päärakennus). Ohjelmassa on eri aikoina valmistuneiden kääntäjien puheenvuoroja. Koulutus aloitettiin kieli-instituuteissa 50 vuotta sitten Turussa ja Tampereella, ja nykyään diplomikielenkääntäjien sijasta valmistuu kandidaatteja ja maistereita. Kääntäjänkoulutus on vuosien varrella tuottanut tuhansia kielten ja käännösviestinnän asiantuntijoita yhteiskunnan eri aloille. Tervetuloa kuulemaan, millaisiin tehtäviin kääntäjänkoulutus on antanut eväitä!

Tilaisuus on avoin, mutta tarjoilun vuoksi pyydetään ilmoittautumaan 1.9. mennessä sähköpostitse osoitteella anne.jussilainen@utu.fi

Myöhemmin samana päivänä vietetään iltajuhlaa ravintola Koulussa. Ohjelma sisältää muistelua ja valokuvia vuosikymmenten varrelta nykyaikaan, musiikkiesityksiä sekä illallisen (illalliskortti 48e).

Tule tapaamaan opiskelukavereitasi, entisiä ja nykyisiä opettajia sekä työelämän yhteistyökumppaneitamme! Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 1.9. osoitteeseen https://konsta.utu.fi/
Kenttään tulee koodi PNEN2T2CS3
Luotu 29.08.2016 | Muokattu 29.08.2016