Kansainvälisen liiketoiminnan opetuksen yritysyhteistyö onnistuu hyvin poikkeusoloissakin

20.04.2021

Kansainvälisen liiketoiminnan aine järjestää vuosittain syventävän kurssin liittyen kansainvälisiin yrityskauppoihin. Tänä vuonna kolmipäiväinen intensiivikurssi huipentui case -työpajaan, jonka vetämiseen osallistuivat Ernst & Young Oy:n seniorikonsultit Ville Salmi ja Antti Sinkkonen. Opiskelijat valmistautuivat case -työpajaan tekemällä ennakkotehtävän. Työpajassa opiskelijat jaettiin satunnaisesti ryhmiin ja heille annettiin 45 minuuttia aikaa valmistella esitys. Esityksessä opiskelijat analysoivat Nokia- AlcatelLucent kaupan (julkistettiin  huhtikuussa 2015) integraatiovaiheen suurimmat haasteet ja laativat suosituksen integraatiostrategiasta. Sekä kurssin vastuuopettaja Melanie Hassett, että konsultit Ernst & Young Oy:stä olivat vaikuttuneita opiskelijoiden ammattimaisesta otteesta ja esitysten korkeasta laadusta. Etäkonsultointi sujui opiskelijoilta hienosti ja Ernst & Young Oy:n edustajat palkitsivat kaksi parasta ryhmää. Opiskelijapalautteen perusteella opiskelijat arvostivat suuresti mahdollisuutta vuorovaikutukseen ammattilaisten kanssa ja työskentelyä oikean yrityskauppatapauksen parissa.

Luotu 20.04.2021 | Muokattu 20.04.2021