KASVAn Uutiskirje 2013/10

31.10.2013

Tämä on KASVAn uutiskirje. Kuukausittaiset uutiskirjeet lähetetään kaikille KASVAn sähköpostilistalle kuuluville ja julkaistaan KASVAn nettisivulla.

Ilmoitukset perhevapaista omaan yliopistoon

Uudessa tohtorikoulutusmallissa tohtorikoulutus on pyritty saattamaan aiempaa vahvemmin jokaisen yliopiston omaksi tehtäväksi siten, että yliopistot itse vastaavat tohtorikoulutuksensa resursoinnista. Jokainen KASVAn tohtorikoulutettava kuuluu nyt siis omaan yliopistokohtaiseen tohtoriohjelmaansa, jolloin KASVA toimii tohtoriohjelmien verkostona mahdollistaen monenlaisen yhteistyön yli yliopistorajojen.

Nyt, kun palkkarahojen kulkua ei enää koordinoida KASVAsta käsin, on erittäin tärkeää, että perhevapaista ja muista työsuhteeseen liittyvistä asioista ilmoitetaan omaan yliopistoon. Konkreettinen esim. säästössä olevien palkkakuukausien laskeminen tapahtuu siis omassa yliopistossa. Tarvittaessa KASVAn koordinaattoria voi toki konsultoida, mutta jos olet esim. jäämässä äitiys- tai isyysvapaalle, on siitä ensisijaisesti ilmoitettava omaan työnantajayliopistoon.

Syksyn matka-apurahojen laskutus mahdollisimman pikaisesti matkan jälkeen

Syksyn aikana on osaohjelmissa ollut haettavana matka-apurahoja. Moni on matkaamassa Kasvatustieteen päiville, jotka järjestetään tänä vuonna Jyväskylässä, 21–22.11.2013. Päivillä on symposiumeja, menetelmällisiä työpajoja sekä teemaryhmiä, joissa on mahdollisuus esitellä omaa tutkimusta. Toivottavasti KASVAlaisten edustus näkyy vahvana!

Toivomuksena on, että kaikki laskuttaisivat matkakulunsa mahdollisimman pikaisesti matkan jälkeen.  Näin saadaan kaikki matka-apurahoihin liittyvät tilitapahtumat kirjattua tämän vuoden puolelle. Jos matkasi on kovin lähellä vuodenvaihdetta tai epäilet, ettet ehdi laskuttaa ajoissa, ota yhteys oman osaohjelmasi koordinaattoriin. Joissakin tapauksissa apuraha voidaan myös maksaa jo ennen varsinaista matkaa.

Huomatkaa myös, että ensi vuonna osaohjelmat eivät enää myönnä matka-apurahoja. Tohtorikoulutettavat voivat jatkossa anoa matka-avustuksia esim. omista yliopistoistaan.

KASVAlaisten väitöksiä

M.Sc. Rosario Maniscalcon väitöskirja “Adult education policy in the European Union during the Lisbon decade. The shift to vocational adult learning and work skills matching” tarkastettiin Turun yliopistossa 25.10.2013.
>> Väitöskirja verkossa
Vastaväittäjänä oli professori Martin Lawn (University of Edinburgh) ja kustoksena professori Risto Rinne (Turun yliopisto).

KM Jenni Kankaanpään (ent. Koivula) väitöskirja ”Kohti yritysmäistä hyöty-yliopistoa. Valtiovallan tahto Suomessa vuosina 1985–2006 ja kokemukset kolmessa yliopistossa” tarkastetaan Turun yliopistossa 1.11.2013.
>> Väitöskirja verkossa
Vastaväittäjänä on dosentti Taina Saarinen (Jyväskylän yliopisto) ja kustoksena professori Risto Rinne (Turun yliopisto).

Sydämelliset onnittelut sekä Rosariolle että Jennille!

Inspiroivaa syksyn jatkoa kaikille!

Seuraava uutiskirje ilmestyy marraskuun lopulla. Ilmoita koordinaattorille, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.

Luotu 31.10.2013 | Muokattu 08.07.2021