KASVAn uutiskirje 2014 / 6-7

04.07.2014

Tämä on KASVAn uutiskirje. Kuukausittaiset uutiskirjeet lähetetään kaikille KASVAn sähköpostilistalle kuuluville ja julkaistaan KASVAn nettisivulla.

KASVAn vuosiseminaarin tallenteet, matkalaskut ja palaute

KUTSULUENNOT: KASVA-verkoston toukokuisen vuosiseminaarin kutsuluentojen tallenteet löytyvät nyt kokonaisuudessaan KASVA:n nettisivuilta. Alla myös suorat linkit Davide Nicolinin osuuteen: Youtube-videot (osa 1, osa  2, osa 3). Yrjö Engeströmin, Reijo Miettisen ja Jaakko Virkkusen esitysten Youtube-videot part 1, part 2.

MATKALASKUT: Turun yliopiston matkustusohjeen mukaan matkalasku on tehtävä  viimeistään kahden kuukauden kuluessa työmatkan päättymisestä. Vuosiseminaarin puuttuvat matkalaskut (ohjaajat) ja apurahalomakkeet (tohtorikoulutettavat) pyydetään siis lähettämään koordinaattorille mahdollisimman pian.

PALAUTE: Koordinaattori keräsi lyhyen palautteen seminaarin osallistujilta seminaarin jälkeen. Palautekyselyyn vastasi 16 henkilöä, joista kaksi ohjaajaa (vastausprosentti 36 %). Palaute oli pääsääntöisesti erittäin myönteistä, lähes kaikki vastaajat olivat melko tai hyvin tyytyväisiä kaikkiin seminaarin osa-alueisiin. Erityisesti seminaarin etukäteisjärjestelyt ja tiedotus arvioitiin onnistuneeksi, samoin kuin työskentely pienryhmissä ja ohjaajien ammattitaito.

Palautteen kehittämisehdotuksissa toivottiin muun muassa uusien ohjaajien esittelyä seminaarin aluksi, opponenttijärjestelmän käyttöönottoa pienryhmissä sekä kutsuluentojen yhteyteen lisää yhteistä keskusteluaikaa. Koordinaattori kiittää palautteesta ja kehittämisehdotukset otetaan huomioon seuraavassa vuosiseminaarissa!

KASVAn matka-apurahapäätökset

KASVA-verkoston matkarahahaku oli auki 13.–25.6.2014. Hakemuksia tuli kuudesta yliopistosta yhteensä 42 kpl, joista 36 hakemusta täytti hakukriteerit (vuoden 2014 aikana ja ulkomaille suuntautuva matka). Kaikille hakukriteerit täyttäneille hakijoille myönnettiin ilman päivärahoja enintään 950 euroa. Hakupaine oli suurinta Helsingin yliopistosta, jonne myönnettiin apurahaa 20 tohtorikoulutettavalle. Toivotamme apurahaa saaneille antoisia konferenssimatkoja!

KASVAlaisten väitöksiä

Chia-Chien Chang väitteli 13.6.2014 Helsingin yliopiston käyttäytymistieteellisessä tiedekunnassa aiheesta "Highly Educated Taiwanese Women Seeking a Self-Acceptable Social Position in Finland" (Korkeasti koulutetut taiwanilaisnaiset etsimässä itsehyväksyntää ja sosiaalista asemaa Suomessa). Vastaväittäjänä oli Dr. Ghazala Bhatti, Bath Spa University, UK ja kustoksena professori Gunilla Holm. Väitöskirja on myös elektroninen julkaisu ja luettavissa E-thesis -palvelussa.

Lämpimät onnittelut Chia-Chienille väitöksen johdosta!

Muistathan ilmoittaa myös muista KASVAn jäsenten väitöksistä koordinaattorille, erityisesti jos olet saanut KASVAlta palkkarahaa!

Tulevia seminaareja ja konferensseja

11. Työelämän tutkimuspäivät 6.-7.11.2014, Tampereen yliopistossa.
Mikäli haluat pitää esityksen työryhmässä, lähetä enintään 2500 merkin abstrakti esityksestäsi viimeistään 31.8.2014

Koordinaattori lomailee

KASVA-verkoston koordinaattori on lomalla 7.7.–1.8.2014.

Kesäisen kauniita päiviä kaikille!

KASVAn seuraava uutiskirje ilmestyy elokuun aikana. Ilmoita koordinaattorille, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.

Luotu 04.07.2014 | Muokattu 22.07.2021