KASVAn uutiskirje 2014 / 9-10

20.10.2014

Tämä on KASVAn uutiskirje. Kuukausittaiset uutiskirjeet lähetetään kaikille KASVAn sähköpostilistalle kuuluville ja julkaistaan KASVAn nettisivulla.

​KASVAn matkatuki 2014: lähetä apurahalomake maksua varten hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta

KASVA-verkosto myönsi kesäkuussa 2014 matkatukea yhteensä 36 tohtorikoulutettavalle. Muistathan hakea matka-apurahan maksamista mahdollisimman pian matkan jälkeen. Postita koordinaattorille allekirjoitettu apurahanmaksulomake (täytä kohta 'Apurahan saajan tiedot') ja liitä mukaan alkuperäiset kuitit.

KASVAlaisten väitöksiä

KL Kimmo Oksasen kasvatustieteen väitöskirjan "Serious game design: supporting collaborative learning and investigating learners' experiences" tarkastustilaisuus pidetään 25.10. klo 12:00 Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnassa (Mattilanniemi, Agora, Auditorio 2).  Vastaväittäjänä toimii dosentti Timo Lainema (Turun yliopisto) ja kustoksena professori Helena Rasku-Puttonen (Jyväskylän yliopisto).

Väitöskirja on julkaistu Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksen Tutkimuksia -sarjassa, numerona 31.

Lämpimät onnittelut Kimmolle tulevan väitöksen johdosta!

Muistathan ilmoittaa myös muista KASVAn jäsenten väitöksistä koordinaattorille, erityisesti jos olet saanut KASVAlta palkkarahaa!

Tulevia seminaareja ja konferensseja

• Ilmoittaudu kasvatustieteen päiville Ouluun 19.-21.11.2014!
    Kasvatustieteen päivien esiseminaaripäivä 19.11. on erityisesti jatko-opiskelijoille suunnattu tutkimuksellinen päivä. Osallistuminen on kaikille avoin ja maksuton. Yhteisen luennon "Tutkija ja sosiaalinen media" (tutkijatohtori, dosentti, Pirkko Hyvönen ja yliopistonlehtori Jari Laru Oulun yliopistosta) lisäksi esiseminaaripäivässä on seitsemän eri työpajaa.
    Huomaathan, että joihinkin pajoihin on ennakkoilmoittautuminen jo sulkeutunut, mutta osaan mahtuu vielä mukaan!
    Lisätietoja esiseminaaripäivästä. Huom. Jos linkit eivät aukea Firefox-selaimella, kokeile Explorer:ia.
    Early bird -ennakkoilmoittautumishinnat ovat voimassa 20.10.2014 saakka.
    Sähköinen ilmoittautumislomake
    Tutustu päiviin http://www.oulu.fi/ktk/kasvatustieteen-paivat-2014
  • Alaikäisiin kohdistuvan tutkimuksen etiikkaa
    tiistai 11.11.2014 klo 9-13,  Tieteiden talo (Kirkkokatu 6, Helsinki)
  • Tutkijan vastuu ja valinnat - Miten tutkia kiistanalaisia, salattuja ja vaiettuja ilmiöitä ihmistieteissä?
    Researcher's choices and responsibilities - How to study conflicting, hidden and silenced phenomena? 13.11.2014 klo 9:30-16:00, Oulun yliopisto, KTK112.
  • 16th European Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI) in Limassol, Cyprus. Towards a Reflective Society: Synergies Between Learning, Teaching and Research. 25-29 August 2015. Submission for the EARLI 2015 ends on October 29, 2014. See further information and registration.
  • International Association for the Advancement of Curriculum Studies
    The 5th Triennial Conference: What are the tasks of the curriculum scholars for the 21st century?
    University of Ottawa, May 26-29, 2015. Please submit proposals by November 7th, 2014.

Jos haluat välittää KASVAn jäsenille tiedon kiinnostavasta konferenssista, lähetä koordinaattorille asiasta sähköpostia!

Värikästä syksyn jatkoa kaikille!

KASVAn seuraava uutiskirje ilmestyy marraskuussa. Ilmoita koordinaattorille, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.

Luotu 20.10.2014 | Muokattu 27.07.2021