KASVAn uutiskirje 2014/3

31.03.2014

Tämä on KASVAn uutiskirje. Kuukausittaiset uutiskirjeet lähetetään kaikille KASVAn sähköpostilistalle kuuluville ja julkaistaan KASVAn nettisivulla.

Kauden 2010–2013 palkkapaikkalaisten raportointi Suomen Akatemialle, vastaathan 25.4. mennessä!

KASVA-verkosto on saanut toimintarahaa Suomen Akatemialta kaudella 2010–2013. Tämä on mahdollistanut mm. vuosiseminaarien järjestämisen sekä matka-apurahojen tarjoamisen KASVAn jäsenille. Rahoitukseen liittyvä raportointi edellyttää kaikilta vuosina 2010-2013 palkkarahoitusta KASVAlta saaneilta jäseniltä tietoja kansallisesta ja kansainvälisestä liikkuvuudesta sekä valmistuneiden tohtorien sijoittumisesta (vuosien 2010-2011 tiedot on kerätty aiemmin). Jos Sinulla ei ole raportoitavia tietoja, riittää että rastitat kyselylomakkeesta ko. vaihtoehdon. Vastaathan viimeistään 25.4.2014!

Vuosiseminaari 20.–21.5.2014 Kulttuurikeskus Sofiassa – ilmoittaudu mukaan 4.4.2014 mennessä!

KASVAn vuosiseminaariin on tullut vasta melko vähän ilmoittautumisia, joten nyt kaikki rekisteröitymään mukaan sankoin joukoin! Kaikki KASVAn jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita mukaan ja KASVA maksaa kaikkien matka- ja majoituskulut (ei päivärahoja). Tarkemmat ohjeet matkakulujen takaisinmaksusta lähetetään osallistujille rekisteröitymisen jälkeen.

Ennakkotehtävinä osallistujat siis:

1) rekisteröitymisen yhteydessä 4.4. mennessä: kirjoittavat englanniksi 150-300 sanan abstraktin, sisältäen otsikon ja 3-5 asiasanaa

2) lähettävät koordinaattorille 25.4.2014 mennessä englanniksi 5-10 sivun tekstin (+ lähteet) oman väitöskirjan itselle tärkeästä/pulmallisesta/tms. teemasta tai kohdasta, josta toivotaan keskustelua ja kommentteja seminaarissa. Paperin lopussa pyydetään pohtimaan lyhyesti teorian ja käytännön suhdetta omassa väitöskirjassa sekä miten itse pyrkii edistämään tutkimustulosten käyttöä ja käytettävyyttä eri käyttäjäryhmissä. Liitä mukaan myös itseäsi askarruttavia kysymyksiä lukijoille.

3) valmistautuvat seminaariin lukemalla etukäteen seuraavan artikkelin:

4) valmistautuvat omaan työryhmätyöskentelyyn lukemalla oman pienryhmän paperit, jotka lähetetään osallistujille 2-3 viikkoa ennen seminaaria.

Tohtoriohjelmakoordinaattori ja KEHTY-osaohjelma toivottavat kaikki tervetulleeksi keväiseen Helsinkiin!

KASVAlaisten väitöksiä

KM, YTM Mirka Räisäsen kasvatustieteen alaan kuuluva väitöskirja ”Opettajat ja koulutuspolitiikka. Opetusalan ammattijärjestö ja Demokraattiset koulutyöntekijät -yhdistys peruskoulukauden koulutuspolitiikassa” tarkastetaan 12.4.2014 klo 12 Tampereen yliopiston Pinni B-rakennuksen luentosalissa 1100, Kanslerinrinne 1, Tampere. Vastaväittäjänä on professori Tero Autio (Tallinnan yliopisto). Kustoksena toimii professori Eija Syrjäläinen.

Lämpimät onnittelut Mirkalle tulevaan väitökseen!

Muistattehan ilmoittaa myös muista KASVAn jäsenten väitöksistä koordinaattorille, erityisesti jos olet saanut KASVAlta palkkarahaa!

Tulevia seminaareja ja konferensseja

Kutsu uuden AGORA-tutkimuskeskuksen avajaisiin perjantaina 11.4. HY:n käyttäytymistieteiden laitokselle. Helsingin yliopiston käyttäytymistieteiden laitokselle on perustettu alkuvuodesta 2014 uusi tutkimuskeskus AGORA for the Study of Social Justice and Equality in Education, joka keskittyy tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden kysymyksiin. Tutkimuskeskus toimii myös pohjoismaisen huippuyksikön Justice Through Education in the Nordic Countries alueellisena keskuksena Suomessa. Ilmoittautumiset 31.3.2014 mennessä.

CALL FOR PAPERS: ”Equality, Equity and Justice in Education – Discourses and Realities”. EDUCATION, SOCIETY AND CULTURE - ESC XVI – CONFERENCE.
Friday 23rd of May 2014, 9.00 am – 8.00 pm, Siltavuorenpenger 5A, Faculty of Behavioural Sciences, University of Helsinki.

Teacher education uncovered – Who’s telling stories? Seminar on May 27th, 12.00-17.00, University of Oulu. What has narrative research to give to teacher education? How does it uncover teachers’ emotions and moral issues? How are these intertwined with the (micro)politics of educational institutions? How are subjective experiences mediated through stories? // Keynote speakers:  Jean Clandinin (University of Alberta, Canada), Geert Kelchtermans (Catholic University of Leuven, Belgium) and Freema-Elbaz-Luwisch (University of Haifa, Israel) // Contact and registration: Tiina.Kinnunen@oulu.fi  80 Places will be filled in order of registration. Deadline for registration is 30.4.2014. Seminar is free of charge.

Kasvatuksen historian ja kasvatusfilosofian päivät 3.-4.6.2014 Savonlinnassa

Vammaistutkimuspäivät Turun yliopistossa 12.–13.6.2014

The Nordic Centre of Excellence ‘justice through education in the Nordic countries’ Summer School 2014, Methodological approaches to justice through education Helsinki, 17.-22. August 2014

Korkeakoulututkimuksen kesäkoulu Jyväskylän yliopistossa 21.-22.8.2014

ICO Fall School 2014 - The international networking conference for all PhD candidates in Educational Sciences, November 10-14, 2014, Blankenberge, Belgium

Vihertyvää kevättä kaikille!

Seuraava uutiskirje ilmestyy huhtikuun lopulla. Ilmoita koordinaattorille, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.
Luotu 31.03.2014 | Muokattu 19.07.2021