KASVAn uutiskirje 2014/4

29.04.2014

Tämä on KASVAn uutiskirje. Kuukausittaiset uutiskirjeet lähetetään kaikille KASVAn sähköpostilistalle kuuluville ja julkaistaan KASVAn nettisivulla.

​Ilmoittautumiset ja raportoinnit

Kiitos kaikille KASVAn vuosiseminaariin mukaan ilmoittautuneille! Mukaan on tulossa noin 50 tohtorikoulutettavaa ja ohjaajaa. Pienryhmäjakoa viimeistellään parhaillaan ja tieto ryhmäjaosta ja pienryhmien työpaperit lähetetään osallistujille mahdollisimman pian. Huom. Jos et ole vielä palauttanut työpaperiasi, tee se viipymättä!

Kiitos myös kaikille kauden 2010–2013 palkkapaikkalaisille, jotka osallistuivat Suomen Akatemian pyytämään raportointikyselyyn.

KASVAn johtokunta kokoontuu vuosiseminaarissa 20.5.

Kokouksessaan KASVAn johtokunta ottaa mm. kantaa tohtorikoulutettavien kyselemiin matka-apurahoihin. Johtokunta keskustelee edelleen myös KASVA-verkoston tulevaisuudesta.

KASVAlaisten väitöksiä

KM Hanna Guttorm väitteli 25.4.2014 Helsingin yliopiston käyttäytymistieteellisessä tiedekunnassa aiheesta "Sommitelmia ja kiepsahduksia - Nomadisia kirjoituksia tutkimuksen tulemisesta (ja käsityön sukupuolisopimuksesta)" (Assemblages and swing-arounds. Nomadic writings on the becoming of a research (and the gender agreement of craft)). Vastaväittäjänä oli professori Juha Varto, Aalto-yliopisto ja kustoksena professori Elina Lahelma. Väitöskirja julkaistaan sarjassa Kasvatustieteellisiä tutkimuksia. Väitöskirjaa myy Unigrafia. Väitöskirja on myös elektroninen julkaisu ja luettavissa E-thesis -palvelussa.

Lämpimät onnittelut Hannalle väitöksen johdosta!

Muistattehan ilmoittaa myös muista KASVAn jäsenten väitöksistä koordinaattorille, erityisesti jos olet saanut KASVAlta palkkarahaa!

Tulevia seminaareja ja konferensseja

Kasvatuksen ja oppimisen ympäristöt – entä arvot? Kasvatustieteen päivät 20.–21.11.2014 Oulussa. Tee ehdotuksesi teemaryhmistä, symposiumeista ja työpajoista sähköisellä ilmoittautumislomakkeella 19.5. mennessä Kasvatustieteen päivien www-sivulta.

ESC XVI - Conference: ”Equality, Equity and Justice in Education – Discourses and Realities” CALL FOR PAPERS. Friday 23rd of May 2014, 9.00 am – 8.00 pm Siltavuorenpenger 5A, Faculty of Behavioural Sciences, University of Helsinki. The Centre for Sociology of Education, University of Helsinki and the Nordic Centre of Excellence ‘Justice through Education in the Nordic Countries’ invites researchers, teachers and students interested in sociological and cultural studies of education to annual ESC –conference. Participants are encouraged to present their own research, or to participate in the conference without presenting. Participants interested in presenting their research are kindly asked to submit an abstract (max 2000 marks) in advance. REGISTRATION AND ABSTRACT SUBMISSION CLOSES MAY 11TH 2014. The conference is free of charge. All events will be held at Minerva Square, Floor K2, Siltavuorenpenger 5A, University of Helsinki, on Friday 23th of May 2014 from 9am to 8pm.

Koordinaattori lomalla 30.4.-8.5.2014

KASVAn koordinaattori lomailee 30.4.-8.5.ja palaa sen jälkeen virkistyneenä sorvin ääreen!

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

Seuraava uutiskirje ilmestyy toukokuun lopulla. Ilmoita koordinaattorille, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.

Luotu 29.04.2014 | Muokattu 20.07.2021