KASVAn uutiskirje 2014/8

15.08.2014

Tämä on KASVAn uutiskirje. Kuukausittaiset uutiskirjeet lähetetään kaikille KASVAn sähköpostilistalle kuuluville ja julkaistaan KASVAn nettisivulla.

​KASVA-verkosto esittäytyy Kasvatustieteen päivillä Oulussa 20.–21.11.2014

KASVA-verkosto ei johtokunnan päätöksen mukaan järjestä omaa esiseminaaria tänä vuonna Kasvatustieteen päivillä Oulussa. Sen sijaan KASVA pyrkii esittäytymään päivillä muulla tavoin. Tavoitteena on myös, että marraskuun loppuun mennessä olisi kerrottavana tarkempaa tietoa KASVA-verkoston tulevaisuudesta vuoden 2015 jälkeen.

Muistathan ilmoittautua mukaan päiville ja esitellä omaa tutkimustasi! Abstraktin jättämisaika työpajoihin, teemaryhmiin ja posterisessioihin päättyy 1.10. Lisätietoja seminaarin nettisivuilta.

KASVAlaisten väitöksiä

Tällä kertaa KASVA-verkoston piiristä on tulossa ainakin seuraavat neljä väitöstä, lämpimät onnittelut kaikille väittelijöille!
  • Kasvatustieteen maisteri Reetta Mietola väittelee 16.8. Helsingin yliopiston käyttäytymistieteellisessä tiedekunnassa aiheesta ”Hankala erityisyys: etnografinen tutkimus erityisopetuksen käytännöistä ja erityisyyden muotoutumisesta yläkoulun arjessa”.
  • Terveystieteiden maisteri Erja Kuurila väittelee 29.8. Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnassa aiheesta ”Career planning and counselling at a university of applied sciences” (Uraohjaus ja urasuunnittelu ammattikorkeakoulussa).
  • Kasvatustieteen maisteri Manne Kallio väittelee 12.9. Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnassa aiheesta ”Risk-Responsibility in Safety Education Culture” (Riskivastuullisuus turvallisuuskasvatuksen kulttuurissa).
  • Kasvatustieteiden maisteri Leena Liusvaara väittelee 19.9. Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnassa aiheesta "If only the principal has the ears open - pedagogical wellbeing through school development" (Kun vaan rehtori on korvat auki. Koulun kehittämisellä pedagogista hyvinvointia).
Muistathan ilmoittaa myös muista KASVAn jäsenten väitöksistä koordinaattorille, erityisesti jos olet saanut KASVAlta palkkarahaa!

Tulevia seminaareja ja konferensseja

• KASVA-verkoston KEHTY-osaohjelman Toiminnan, kehityksen ja oppimisen tutkimusyksikkö CRADLE (Center for Research on Activity, Development and Learning ) järjestää 20-vuotisen historiansa kunniaksi 1.9. avoimen symposiumin “Activity, Learning, and Agency from Below” (Helsingin yliopisto, Siltavuorenpenger 3A, Athenan auditorio 107).

KASVA onnittelee CRADLE-yksikköä ja kiittää hyvästä yhteistyöstä vuosien aikana!

•  Monitoimisuus haastaa – AMK- ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät 2014, 6.-7.11.2014, JAMK Dynamo Piippukatu 2, 40100 Jyväskylä.
Jos haluat välittää KASVAn jäsenille tiedon kiinnostavasta konferenssista, lähetä tieto asiasta koordinaattorille!

Virkeää syyslukukauden aloitusta kaikille!

KASVAn seuraava uutiskirje ilmestyy syyskuun lopussa. Ilmoita koordinaattorille, mikäli sinulla on asioita, joista haluaisit uutiskirjeessä informoitavan.

Luotu 15.08.2014 | Muokattu 23.07.2021