Kiitos julkaisutietojen ilmoittamisesta vuoden 2018 tiedonkeruuseen

06.02.2019

Kirjasto täydentää ja validoi julkaisutiedot seuraavien viikkojen kuluessa ja jos tutkija on valinnut UTUCRIS-asetuksissa sähköposti-ilmoitustoiminnon, hän saa ilmoituksen validoinnista sähköpostiin.

​Sähköpostissa pyydetään lisäksi lähettämään julkaisun vertaisarvioitu ja hyväksytty käsikirjoitus kirjastoon rinnakkaistallennettavaksi avoimesti saataville. Yliopistojen rahoitusmalli on hiljattain muuttunut niin, että avoimesti saataville tallennetut vertaisarvioidut artikkelijulkaisut luokissa A ja C saavat kannustekertoimen 1,2. Mikäli julkaisu on jo avoimesti saatavilla, hyväksyttyä käsikirjoitusta ei tarvitse lähettää.

Lisätietoa: Korkeakouluille uusi rahoitusmalli

Hyväksytyn vertaisarvioidun käsikirjoituksen voi lähettää osoitteeseen researchportal@utu.fi. Kirjasto tarkistaa kustantajan luvan käsikirjoituksen rinnakkaistallentamiselle ja asettaa mahdollisen julkaisuviiveen (embargon).

Luotu 06.02.2019 | Muokattu 08.02.2019