Kunniatohtori Makoto Nakaolle Japanin valtion merkittävä huomionosoitus

09.12.2019

Turun yliopiston kunniatohtori Makato Nakaolle on myönnetty merkittävä Japanin valtion huomionosoitus, Nousevan auringon ritarikunnan kunniamerkki. Tunnustus myönnetään Nakaon ansioista Japanin lääketeollisuudessa.

Makoto Nakao on maailman johtaviin hammastuotteiden valmistajiin kuuluvan GC International AG:n pääjohtaja. Nakao sai Turun yliopiston hammaslääketieteen kunniatohtorin arvon ansioistaan Turun yliopiston biomateriaalitutkimuksen hyväksi tohtoripromootiossa vuonna 2017.

Nousevan auringon ritarikunnan kunniamerkki, jossa on ruusuke ja kultaiset säteet, on yksi Japanin hallituksen myöntämistä korkeimmista kunniamerkeistä. Kunniamerkki luovutetaan Nakaolle palkitsemistilaisuudessa perjantaina 13. joulukuuta 2019, minkä jälkeen hän tapaa keisari Naruhiton keisarillisessa palatsissa.

Luotu 09.12.2019 | Muokattu 09.12.2019