Lähdeluettelo solmussa? - viitteet haltuun kirjaston koulutuksessa

14.01.2019

Oletko tuskastunut kirjoittamaan lähdeluetteloa ja käsin? Tule tutustumaan, miten viitteidenhallintaohjelmat voivat helpottaa kirjoitusprosessiasi!

​Tule mukaan kirjaston järjestämiin Mendeley- ja RefWorks-viitteidenhallintaohjelmien koulutuksiin. Viitteidenhallintaohjelmalla voit laatia eri tyylien mukaisia viitteitä ja lähdeluetteloita helposti ja nopeasti eli säästät aikaa varsinaiselle kirjoittamiselle.

Koulutuksen aikana luomme sinulle ohjelmaan tilin ja testataan yhdessä ohjelman perusominaisuudet. Näin ohjelman käyttöönotto on sinulle mahdollisimman sujuvaa. Tammi-helmikuussa on tarjolla suomenkieliset webinaarit molemmista ohjelmista, joten voit osallistua koulutukseen myös etänä.

Viitteidenhallintaohjelman valinta on osittain makuasia. Voit kokeilla vaikka molempia ohjelmia, jotta löydät itsellesi parhaiten sopivimman. Valintaan vaikuttaa myös usein se, mitä ohjelmaa kollegat ja yhteistyökumppanit käyttävät.

Viitteidenhallinnan oppaan etusivulta löytyvässä vertailutaulukossa on esitetty muun muassa RefWorks:n ja Mendeleyn keskeiset erot.

Vertailutaulukko
Koulutusten ajankohdat ja ilmoittautumislinkit