Lähdeluettelo solmussa? - viitteet haltuun kirjaston koulutuksessa

25.02.2019

Oletko tuskastunut kirjoittamaan lähdeluetteloa viite viitteeltä? Vielä ehdit tulla tutustumaan, miten viitteidenhallintaohjelmat voivat helpottaa kirjoitusprosessiasi!

​Tule mukaan kirjaston järjestämään Mendeley- ja/tai RefWorks-viitteidenhallintaohjelmien koulutukseen. Viitteidenhallintaohjelmalla voit laatia eri tyylien mukaisia viitteitä ja lähdeluetteloita helposti ja nopeasti eli säästät aikaa varsinaiselle kirjoittamiselle.

Koulutuksen aikana luomme sinulle ohjelmaan tilin ja testataan yhdessä ohjelman perusominaisuudet. Näin ohjelman käyttöönotto on sinulle mahdollisimman sujuvaa. Helmi- ja huhtikuussa voit osallistua jompaan kumpaan suomenkieliseen koulutukseemme; maaliskuun koulutus on englanninkielinen.

Se, minkä viitteidenhallintaohjelman valitset, on osittain makuasia. Voit kokeilla vaikka molempia ohjelmia, jotta löydät itsellesi parhaiten sopivimman. Valintaan vaikuttaa usein myös se, mitä ohjelmaa kollegat ja yhteistyökumppanit käyttävät.

Viitteidenhallinnan oppaan etusivulta löytyvässä vertailutaulukossa on esitetty muun muassa RefWorks:n ja Mendeleyn keskeiset erot.

Luotu 25.02.2019 | Muokattu 25.02.2019