Lausunto Ukrainan tilanteesta

07.04.2022

Suomen yliopistokirjastojen verkosto (FUN) haluaa ilmaista tukensa ja solidaarisuutensa Ukrainan kansalle ja ukrainalaisille kollegoillemme Venäjän julman ja jatkuvan hyökkäyksen jälkeen. Venäjän Ukrainaan kohdistaman hyökkäyksen seurauksena ja Opetus- ja kulttuuriministeriön linjauksen mukaisesti Turun yliopiston kirjasto keskeyttää myös tarjoamansa kaukopalvelun Venäjälle ja Valko-Venäjälle.

Suomen yliopistokirjastojen verkoston (FUN) Statement on Ukraine on kokonaisuudessaan luettavissa verkoston verkkosivuilla englanniksi

Venäjän Ukrainaan kohdistaman hyökkäyksen seurauksena ja Opetus- ja kulttuuriministeriön linjauksen mukaisesti Turun yliopiston kirjasto keskeyttää myös tarjoamansa kaukopalvelun Venäjälle ja Valko-Venäjälle. Palvelun keskeyttäminen on kohdistettu Venäjään ja Valko-Venäjään valtioina, ei venäläisiä henkilöitä vastaan.

Luotu 07.04.2022 | Muokattu 07.04.2022