Liedon Säästöpankkisäätiö myönsi apurahoja Turun yliopiston tutkijoille

23.04.2024

Liedon Säästöpankkisäätiö myönsi apurahoja ja avustuksia Turun yliopiston tutkijoille, opiskelijoille ja tutkimuslaitokselle.

Liedon Säästöpankkisäätiö myönsi tänä vuonna apurahoja ja avustuksia 81 taholle yhteensä 1,2 miljoonaa euroa. Turun yliopistoon säätiö myönsi apurahoja 12 tutkijalle ja avustuksia kolmelle taholle.

Turun yliopistossa apurahan saivat:

• Kaj-Mikael Björk (tietotekniikan laitos): AI-academy for SMEs in the Turku region, 23 000 e
  • Taina Eriksson (Centre for Collaborative Research, CCR): Pk-yritysten strateginen resilienssi, 70 000 e (työryhmäapuraha)
  • Jani Heikkinen (konetekniikka): Varsinais-Suomen teknistaloudellisen huoltovarmuuden ja liiketoimintamahdollisuuksien mallintaminen digital twin teknologioiden avulla (VSTWIN), 60 000 e (työryhmäapuraha)
  • Saara Karasvirta (johtaminen ja organisointi): Organisaatioiden muutoskyvykkyys ja muutosjohtaminen suomalaisissa yrityksissä, 4 500 e
  • Ville Korpela (taloustiede): Innovaatiotoiminnan tukeminen lisenssiointitukien avulla, 40 000 e (työryhmäapuraha)
  • Sampsa Laakso (konetekniikka): Intelligent Control for Zero-Emission Manufacturing ICEMAN, 75 000 e (työryhmäapuraha)
  • Kati Miettunen (materiaalitekniikka): Uuden, tehokkaan aurinkoenergia-tekniikan kestävyyden ja kiertotalouden edistäminen (KESPV), 75 000 e (työryhmäapuraha)
  • Matti Mäntymäki (tietojärjestelmätiede): AI Governance for Resilience (AIG4R), 50 000 e (työryhmäapuraha)
  • Janne Salminen (oikeustiede): VaRes - Yhteisöllinen osallisuus ja sen sääntely resilienssin vahvistajana, 60 000 e (työryhmäapuraha)
  • Sari Stenvall-Virtanen (tuotantotalous): A multi-stakeholder perspective on an institutional change process in higher education, 7 500 e
  • Jukka Vahlo (Centre for Collaborative Research, CCR): Generatiivinen tekoäly työelämän uudistajana - Ahdistuksesta omaksumiseen ja eettisesti kestävään menestyskäyttöön, 67 000 e (työryhmäapuraha)