Monikielinen käännöstyöpaja palkittiin

19.05.2016

Kieli- ja käännöstieteiden laitoksen Monikielinen käännöstyöpaja palkittiin vetäjätiimeineen kunniakirjalla ja 5000 euron rahasummalla Turun yliopiston järjestämässä Intoa!-kilpailussa.

Kilpailu järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa, ja sen tarkoituksena on tehdä näkyväksi yliopistossa tehtävää toimintaa, joka edistää työelämäyhteyksiä, yrittäjyysajattelua ja yrittäjyystaitoja. Käännöstyöpaja-kurssit valmentavat käännösviestinnän opiskelijoita tiimityöhön, projektinhallintaan ja käännösalan yrittäjänä toimimiseen.

Kilpailuun ilmoittautui kaikkiaan 33 osallistujaa, joista 5 valittiin loppukilpailuun. Pääpalkinnon, 30 000 euroa, sai kolmen korkeakoulun opiskelijoille avoin StartUp!-kurssi, jonka toteutuksesta vastaa kauppakorkean yrittäjyyden oppiaine.

Kaikkia viittä loppukilpailuun valittua luonnehdittiin omaehtoisiksi ja uudistaviksi, niillä katsottiin olevan laajoja säteilyvaikutuksia ja niitä pidettiin osoituksena toteuttajien itsensä likoon panemisesta ja yrittäjämäisestä toiminnasta.

>> Opintojakson kotisivu
>> Yliopiston uutistiedote