Opiskelijat innovoivat uusia lisätyn todellisuuden käyttökohteita opettamisessa

23.09.2019

Turun yliopiston Brahea-keskus järjesti alueen korkeakouluille perjantaista 20.9. lauantaihin 21.9. kestäneen avoimen innovaatioleirin. Tavoitteena oli keksiä uusia käyttökohteita Augmented Realityn (lisätty todellisuus) käyttöön opetuksessa.

–Challenge Turku innovaatioleirin kesto oli 24 tuntia. Tuona aikana opiskelijoista muodostetut tiimit keksivät toteuttamiskelpoisia uusia ideoita lisätyn todellisuuden käyttökohteiksi, ja nimenomaan miten sitä voidaan hyödyntää opetuksessa, kertoo Brahea-keskuksen tutkimusjohtaja Pasi Malinen, joka oli yksi leirin vetäjistä.

Leirin yhteistyökumppanina ja innovaatiohaasteen antajana toimi CTRL Reality Oy, joka on aikanaan syntynyt yliopiston omasta tutkimus- ja kehittämistyöstä. –Challenge Turku oli meille todella hieno mahdollisuus saada laaja-alainen joukko eri alojen ihmisiä tarkastelemaan meille tuttuja asioita eri näkökulmista sekä haastamaan vakiintuneet käsityksemme. Kannustan alueen yrityksiä harkitsemaan hackathlon tai capstone -tyyppisiin tilaisuuksiin osallistumista, hehkuttaa Kaapo M. Seppälä, CTRL Reality Oy:n perustajaosakas sekä Luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunnan yrittäjyyslähettiläs.

Voittajajoukkue tämän vuoden Challenge Turku innovaatioleirillä oli Fuad Khan (Turun yliopiston kauppakorkeakoulu), Artur Piastowski (Turun ammattikorkeakoulu), Koen Hengsdijk (Turun ammattikorkeakoulu) ja Simon Schlander (Turun yliopisto).

Challenge Turku 2019 innovaatioleirin voittajajoukkue esittelee innovaatiotaan

Voittajajoukkue esittelemässä innovaatiotaan