Poliittisen historian tutkijat vahvasti mukana tuoreessa Ennen ja nyt -verkkojulkaisussa

24.10.2018

Poliittisen historian tohtorikoulutettava Virpi Kivioja on toiminut tuoreimman kotimaisen historia-alan tieteellisen aikakauskirjan Ennen ja nyt vierailevana päätoimittajana. Numeron teemana on Suomi-kuvan tuottaminen kotimaassa ja ulkomailla eri aikoina.

Uusimman numeron artikkelit ovat monelta eri tutkimusalalta: historiantutkimusta, arkeologiaa, muotoilun tutkimusta sekä matkailun sosiologiaa ja markkinointia.

Kiviojan kirjoittama johdanto lähestyy lehden teemaa otsikolla Meille ja muille tarjottua Suomi-kuvaa.

Turun yliopiston yhteiskuntatieteilijät ovat vahvasti mukana myös kirjoittajina. Tohtorikoulutettava Laura Ipatin artikkeli on ”Saastenäyttelyllä" Skandinaaviseksi ympäristönsuojelun mallimaaksi - Suomi-kuva Osakan Expossa 1970. Professori Louis Clerc kirjoittaa otsikolla Suomen kulttuuri-instituutin perustaminen Pariisiin esimerkkinä suomalaisen kulttuuridiplomatian peruspiirteistä 1979–1991. Tohtorikoulutettava Matti Välimäen artikkelin otsikko on Kielteinen maakuvatyö – Maahanmuuton ”vetovoimatekijöiden” vähentäminen.

Erja Hyytiäinen
Luotu 24.10.2018 | Muokattu 24.10.2018