Projektiässien päätöstilaisuus summasi positiivisia kokemuksia

04.04.2014

Kansainvälinen ilmapiiri valtasi Turun kaupungintalon 3.4., kun opiskelijat kertoivat kolmannen Projektiässät-kauden lopputuloksista. Hankkeissa oli tänä vuonna mukana paljon vaihto-opiskelijoita.

Monet opiskelijaryhmät olivat projektityönään kehittäneet toimeksiantajayrityksensä markkinointia ja mainontaa. Työnantajat olivat tyytyväisiä opiskelijaryhmien lopputuloksiin.

Pitopalvelu Muonamestareiden Reijo Sillanpää kehui opiskelijaryhmän kanssa tehtyä yhteistyötä.

– Yrityksemme nettisivujen uudistaminen oli syy lähteä mukaan. Opiskelijat osasivat olla hyvin vakuuttavia. He saivat jopa minut liittymään Facebookiin, koska siellä ovat asiakkaatkin, Sillanpää kertoo.

Vapaamuotoisessa loppukeskustelussa opiskelijat kertoivat hankkeen kehittäneen muun muassa projektinhallintataitoja, tiimityötä ja joustavuutta. Kansainvälistyminen kävi yhteistyötä tehdessä kuin huomaamatta, sillä ryhmissä oli opiskelijoita monesta eri maasta.

Uusia mahdollisuuksia sekä yrittäjille että opiskelijoille

Projektiässien loppukeskustelun jälkeen päivä jatkui Turun korkeakoulujen ja kaupungin järjestämällä työnantajatilaisuudella. Tilaisuudessa esiteltiin opiskelijayhteistyön mahdollisuuksia työnantajille ja jaettiin aiempia kokemuksia yhteistyöstä.

Projektiässät-hankkeen projektipäällikkö Ari Koski koulutuskeskus Braheasta kehotti yrityksiä lähtemään rohkeasti mukaan opiskelijayhteistyöhön.

– Tämä on hyvä mahdollisuus sekä opiskelijoille että yrityksille. Opiskelijoiden kannattaa myös lähestyä rohkeasti työnantajia, koska jo opiskeluaikana on hyvä tehdä itsensä näkyväksi.

Projektiässät on Turun korkeakoulujen ja Turun kaupungin yhteinen hanke, jonka tarkoitus on edistää opiskelijoiden työllistymistä Turkuun ja Varsinais-Suomeen. Työnantajille projektit tarjoavat mahdollisuuden hyödyntää eri alojen opiskelijoiden osaamista.

>> Projektiässät

Teksti: Maria Ojanen ja Tea Kaila