RefWorks-sopimus päättyy - tietopaketista apua viitteiden siirtoon

19.10.2021

RefWorks-viitteidenhallintaohjelman sopimus päättyy vuoden 2021 lopussa. Viitteiden siirrossa sinua auttaa kirjaston kokoama tietopaketti.

Kirjasto on koonnut tietopaketin, jossa vastataan yleisimpiin kysymyksiin muun muassa sopimuksen loppumisesta ja viitteiden poissiirrossa RefWorksista.

Milloin?

Turun yliopiston nykyinen RefWorks-tilaus on voimassa 31.12.2021 saakka, jonka jälkeen RefWorks ei enää ole yliopistolaisten käytössä. RefWorks ei myöskään myy yksittäisiä, henkilökohtaisia lisenssejä, joten sinun kannattaa tallentaa viitteesi joko toiseen viitteidenhallintaohjelmaan tai muulla tavoin ennen vuotta 2022.

Mitä?

Jotta saat RefWorks-ohjelmassa olevat viitteesi talteen, voit siirtää ne esimerkiksi toiseen viitteidenhallintaohjelmaan, kuten Zotero tai Mendeley, tai muuhun talteen. Sekä Zoterosta että Mendeleystä on tarjolla maksuttomat versiot. Lisätietoja löydät muun muassa kirjaston viitteidenhallintaoppaasta.

Miten?

Kirjasto tukee viitteiden siirtossa ja uusien ohjelmien käyttöön otossa ohjeilla:

Tukea saa myös kirjaston työpajoissa:

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota meihin yhteyttä osoitteessa tietopalvelu@utu.fi

Luotu 19.10.2021 | Muokattu 19.10.2021