RefWorks-sopimus päättyy - vielä ehdit säästää viitteesi

25.11.2021

RefWorks-viitteidenhallintaohjelman sopimus päättyy vuoden 2021 lopussa. RefWorksin käyttäjillä on enää joulukuu aikaa siirtää viitteet pois ohjelmasta ja talteen jonnekin muualle. Mikäli tarvitset neuvoja viitteiden siirrossa, voit tutustua kirjaston ohjeisiin, videoihin tai osallistua koulutukseen.

Milloin?

Turun yliopiston nykyinen RefWorks-tilaus on voimassa 31.12.2021 saakka, jonka jälkeen RefWorks ei enää ole yliopistolaisten käytössä. RefWorks ei myöskään myy yksittäisiä, henkilökohtaisia lisenssejä, joten sinun kannattaa tallentaa viitteesi joko toiseen viitteidenhallintaohjelmaan tai muulla tavoin ennen vuotta 2022.

Mitä?

Jotta saat RefWorks-ohjelmassa olevat viitteesi talteen, voit siirtää ne esimerkiksi toiseen viitteidenhallintaohjelmaan, kuten Zotero tai Mendeley, tai muuhun talteen. Sekä Zoterosta että Mendeleystä on tarjolla maksuttomat versiot. Lisätietoja löydät muun muassa kirjaston viitteidenhallintaoppaasta.

Miten?

Kirjasto tukee viitteiden siirrossa ja uusien ohjelmien käyttöön otossa kirjallisilla ohjeilla ja videoilla. Ohjesivuiltamme löydät myös vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin:

Ilmoittautumislinkit joulukuun koulutuksiimme löydät seuraavilta sivuilta:

Ohjeistamme ja koulutuksesta saamaamme palautetta:

Kiitos! Tästä oli paljon apua!

Kiitos paljon - oli hyvä koulutus!

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota meihin yhteyttä osoitteessa tietopalvelu@utu.fi.

Luotu 25.11.2021 | Muokattu 25.11.2021